Främlingars godhet

Min sköna Söndag igår byttes ut mot en stressig och nervös kväll.
Som jag klarade tack vare snälla människor jag aldrig sett förut.

På kvällsturen med hundarna gick hanhundens koppel sönder.
Eftersom han är en unghund och fortfarande full med bus, stack han iväg så fort han kände kopplet släppa.
Det var mörkt och kallt och jag traskade runt och letade och ropade.
 Kände paniken stiga när ingen hund syntes till.
Då dök först en kvinna upp, som promenerade hemåt
i det som nu blivit en sen vinterkväll.
Hon började självmant att hjälpa mig leta.
Vi tog ett område var att leta igenom.
Då dök nästa kvinna upp, i sin bil.
Hon erbjöd sig att köra runt och leta i ett större område.
Vi letade i en timme, utan resultat, innan vi gav upp.
Gick hem och ringde polisen och gjorde en anmälan.
Klädde sen på mig för att gå ut och leta igen.
Men då ringde främling nr 3.
Hon hade sett hunden komma springande, stannat bilen och öppnat dörren.
Han älskar att åka bil så han hoppade glatt in.
Då ringde hon polisen fick mitt telefonnr, ringde mig och sen körde hon hit rymlingen.
Vilka snälla människor det finns ändå.
Som lägger tid och energi en mörk vinterkväll på att hjälpa en främmande människa.
Rymlingen var glad och nöjd att vara hemma igen efter sitt äventyr.
 Han gosade glatt med tiken (det är rymlingen som ligger på golvet)resten av kvällen.
Medans jag försökte få tillbaka min kroppsvärme under en filt.
Ja det blev verkligen allt annat än den sköna Söndagskväll jag hade tänkt mig.
Men slutet gott, allting gott.
Tack vare snälla och hjälpsamma människor.

Kommentarer

  1. Så skönt att allting slutade bra, och att det finns snälla och hjälpsamma människor. Ha en bättre måndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tur att du inte var ute i Malmö...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen