Jaha då var det dags

Idag är det dags.
Att ringa in det nya året.
Ut med det gamla och in med det nya.
Det är som att uppdatera datorn ungefär.
 Det går automatiskt, segar sig fram i vad som känns som en evighet, innan det plötsligt är klart.
Och någon större skillnad märker man inte.
Men man vet att det är något nytt med det hela.

Nu för tiden firar jag aldrig nyår något speciellt.
Jag brukar inte ens vara uppe till tolvslaget.
Det har kanske med åldern att göra.
Man bryr sig inte så mycket om sånt där när man upplevt det så många gånger förr.

Men självklart önskar jag er alla ett Gott slut och Ett gott nytt år!



 

Kommentarer

  1. Här ska vi vara hundvakt och spela bingolotto jag och gubben. Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år önskar jag dig också!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning