2:a advent

Dags att tända det andra ljuset i adventsstaken.
Om man nu bryr sig om sånt förståss.
Det är ju inte alla som är lika traditionella som jag när det gäller det här med jul.
Och det är ju det som är så underbart, att vi alla är olika.
Så totalt ointressant livet skulle vara om alla tyckte och tänkte likadant.

Igår passade jag barnbarnen så att dottern och hennes man kunde få en dag själva.
Dom var först på spa och sedan åt dom julbord.
Jag och barnen hade en rolig och mysig Lördag.
Idag är det min tur att äta julbord.
Jag ska strax ge mig iväg.
Vi ska samlas hemma hos min bror först.

Ha en mysig och skön Söndag nu.
Vad än det innebär för dig.
Det ska jag också ha. =)

Kommentarer

  1. Här våga vi inte tända ljuset i morse. För hela bordet var belamrat med grejer, och någon eldsvåda vill man inte ha. Ät nu en massa gott på julbordet. Jag får spara mig till julafton. Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Smaklig måltid!
    Själva flera hundra mil ifrån svenskt julbord.
    Tänk lite på barn med Kwashiorkor bara...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning