Var uppe före 7 i morse.

Har varit i tvättstugan i en timme redan. Tidig start idag. Började tvätta kl 7.



Vid 9 tiden kommer min dotter och 2 av mina barnbarn hit. Största barnbarnet är på läger, med scouterna tror jag.

Dottern ska som sagt var tillbringa dagen här tillsammans med barnen och mig. Senare när hon åker hem stannar Alex kvar. Han ska sova hos mormor.



Får se hur länge han blir kvar imorgon. Till runt lunchtid skulle jag tro. Inte för att det spelar så stor roll. Jag har inte några andra planer för morgondagen.

Har inga planer för helgen heller. Som vanligt nu i Corona tider. Man ska ju helst inte umgås med så många. Utom den närmaste familjen. Så det har blivit så att man är mer och mer hemma, för sig själv.

 Har tex inte träffat min familj i Stockholm på hela tiden vi haft Corona viruset i samhället. Som ett mörkt hot över oss alla. Min systerdotter har fått en ny bebis som jag inte ens kunnat träffa.


Men får ju se honom på bild i alla fall när hon skickar mms till oss här uppe.

Ja det är inget som blir bättre av att man sörjer det man inte kan göra just nu. Bättre att glädjas åt det man faktiskt kan göra. Umgås med närmaste familjen. Som i mitt fall är dottern, barnbarnen och min bror och hans fru. Och jag kan fortfarande gå i affärer om dom inte är för fulla av kunder. Vilket dom sällan är nu. Allt är tack och lov inte stängt som i vissa andra delar av världen. 

Och jag kan fortfarande vara ute och njuta av naturen i höstklädnad.


Så visst kan jag skatta mig lycklig ändå. Jag lever och jag mår bra och jag har inte förlorat någon av mina anhöriga till det här vidriga viruset.

Så nu fortsätter jag den här dagen med tvätt, familj och annat som hör vardagen till för mig. Ha en riktigt bra dag nu. KRAMAR





Kommentarer

  1. Visst ska man skatta sig lycklig som lever och inte har någon i sin närhet som man förlorat i detta skit som finns just nu.
    Ha en trevlig torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning