Igår snöade det lite här


Men snön låg inte kvar, den försvann direkt. Idag är det helt annat väder.

 Höststormen viner runt husknutarna och får alla löv att dansa runt i vinden. 

I dag på morgonen var det faktiskt 0 gradigt här. Så nu har jag plockat fram en lite varmare jacka.

Alla veckans planer blev inställda eftersom min dotter åkt på en rejäl förkylning. Idag ska jag istället träffa min bror och svägerskan. Vi ska åka och handla lite och sedan följer dom med mig hem. Och så tar vi födelsedags fikat idag, inte på onsdag. Skönt att ha det gjort även det här året.

Är det inte fler än jag som tycker att det här med födelsedagsfirande kan bli lite stressande och inte alltid så kul? Ibland rent ut sagt som ett tvång. Jag kanske är lite konstig. Men så känner jag emellanåt. Särskilt nu när inte alla gratulanter kan komma samtidigt. Då tar det ju aldrig slut känns det som.

Ja, ja, färdig gnällt om det för den här gången. Idag blir det ju sista firandet för i år.


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra mig redo att sticka iväg när brorsan kommer och hämtar mig. Han är alltid tidig. Så det blir nog snart.

Jag hoppas att ni får en bra ny vecka. Ta hand om er och var rädda om varandra. Kramar till er från mig.😀

Kommentarer

  1. Jag tycker som du när det gäller firandet ...visst de är kul att ses å äta gott ...men sånt bestyr hahah tänk så man blivit ..eller iofs jag har nog alltid varit sån som inte gillar tillställningar någe vidare..vad bra du får lite handlat i dag oxå å skjuts ...hoppas inte förkylningen blir långvarig för din dotter men de lär väl stanna hemma flera dagar efter de blivit friska oxå ..jobbigt läge de där
    ha en bra start på din vecka å hoppas snön håller sig borta ett bra tag till ..här blåser det storm i dag ojoj bilen bara gungade ute på vägen när jag var iväg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handlade bara skor och en tårta. =) Resten får jag gå och handla själv idag.
      Jag tyckte det kändes lugnare så. Dottern har fått hem ett corona test från apoteket.
      För att kunna vara säker på att det inte är annat än en vanlig förkylning hon har.
      Det tar 2 dagar att få svar. Är det negativt kan hon återgå till jobbet så fort hon är frisk.
      Utan någon extra karantän.
      Kram

      Radera
  2. Jag tycker också att det kan bli för mycket stress och jobb med firande. Egentligen borde den som fyller år inte behöva göra ett dugg. Bara sitta och bli uppassad.
    Hoppas du hade en bra dag med din bror.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Dagen var ganska bra. Förutom att det var kallt och det kom lite snö igen.
      Inget som låg kvar som tur är.
      Tycker som du att man kunde få bli uppassad istället för att passa upp på alla andra när man har sin födelsedag.
      Kram

      Radera
  3. Det räcker ju med att firas en gång.....eller kanske två 😀.
    Nej jag skojade bara. Förstår precis hur du menar.
    Hoppas det blev en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja pga Corona kan inte alla komma och gratta samtidigt nu.
      Så det blir till att ha två skilda kalas. Dubbla förberedelser, dubbla tårtor och
      självklart dubbelt så mycket städning. Man kan ju inte spara fikabröd från ett kalas till det andra heller. Inte när det är över 1 vecka mellan dom. Därför blir det så klart lite dyrare också. Jag tycker det är jobbigt.
      Ha en fortsatt bra vecka.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning