Fyllde år igår.......igen.

Gårdagen flöt på och försvann snabbt förbi.

Åkte med min bror och hans fru till Skopunkten för att titta efter ett par nya varma kängor. Mina gamla blir nog helt pensionerade den här vintern. Hittade ett par kängor som jag blev nöjd med. Svägerskan köpte sig också nya skor. Så då slog vi ihop våra köp och fick 50% rabatt på hela summan.


Det blev alltså billiga skor. Mina kostade efter rabatten bara 225 kr. Glad för det blir jag, så klart.

Efter det åkte vi så jag fick köpa en tårta till vårt födelsedagsfika på Eko.


Det blev inte så bra foto. Men det var en hallon och chokladtårta. Supergod.

Sen åkte vi hem och fikade. Och jag fick presenter. En ny vattenkokare och en samlar tomte. Jag älskar jul och julpynt. Så det var en passande present till mig.




 På eftermiddagen när mina gäster åkte hem och jag hade städat undan orkade jag inte klä på mig och gå och handla mat. Så det får jag göra idag i stället.

För en timme sedan när jag steg upp (kl 8) var det -3 grader ute. Brrr vad kallt. Temperaturen stiger sakta så nu är det -1.6. Jag väntar med att gå ut ett par timmar till så kanske det hinner bli ännu varmare. Men kan inte vänta för länge. Eftersom SMHI sagt i sin prognos att vi ska få snö i e.m. 

Jag tyckte att det kändes tidigt med snö och minusgrader hos oss i år. Men så fick jag syn på ett foto jag tog den här dagen för 1 år sedan.


Då hade vi ju också fått den första snön redan. Och ett tunt snötäcke som låg kvar. Så det var säkert kallare ute än det är nu. Det hade jag totalt glömt bort.

Nu ska jag skriva en inköpslista innan det är dags att gå till affären. Jag får ta på mig varma kläder. Det är ett par km att gå och jag vill inte frysa. Det är nog dags att plocka fram ett par vantar också. 

Ha en riktigt bra dag. Se till att göra något som gör er glada. En liten sak att bli glad av varje dag. Det förändrar allt. Och man mår så bra av det. Prova så får ni se. Var rädda om varandra. Kramar



Kommentarer

  1. Snygga kängor och ett jättebra pris. Fina presenter du fick.
    Det är som texten till den där sången: Vem minns den snö som kanske föll i fjol? ��
    Bra råd att göra något som man blir glad av varje dag.
    Unna sig något eller uppleva något Kanske bara köpa sig en chokladkaka. Det ska jag försöka att göra varje dag. Glädja mig själv. Tack för det.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina kommentarer har en förmåga att alltid pigga upp mig lite.
      Tack för det S.
      Kram

      Radera
  2. super snygga kängor ...bra pris gillas ......cool vattenkokare ...ja du vädret...man får bara stå ut hahahaha...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bra pris är viktigt för oss som lever på pension.
      Så man får pengar kvar till annat man behöver.
      Ha det bra
      Kram

      Radera
  3. Vilka fina kängor du hittade och så snygg din vattenkokare var.
    Fy och burrrrr så kallt det låter. Här är det tofflor som gäller nu på morgonen när man kliver upp. Stengolven är kalla som sjutton.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni har spansk höst nu. Men fortfarande varmt ute.
      Är det i november regnperioden brukar börja? Men sen blir det snabbt
      soligt och varmt hos er igen. Ingen lång snöig iskall vinter hos er. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning