Vad är det för dag?

Javisst det är ju måndag.

Jag har haft en så väldigt lugn och skön helg, så jag hade inte alls lust att kliva ur sängen i morse. Och börja på en ny vecka. Men så tänkte jag att jag får väl se till att det blir en lika bra måndag som helgen varit.

Så nu mjukstartar jag den här dagen iförd mina skönaste mjukisbyxor och en t-shirt. Dricker nybryggt kaffe i min favoritmugg och tänker börja morgonen med att kolla in mina favoritbloggar. Det blir en bra start på en bra dag.

Vad hände i helgen då? Inte ett dugg. Det var det som var så skönt. Ja det enda som hände var förresten att man skulle ställa om klockorna till vintertid igen. Trodde knappt mina öron när dom sa på nyheterna att vi pga Corona situationen ska fortsätta med vinter och sommartid i ca 2 år till. Det skulle ju varit sista gången nu var det tänkt.

Men alla beslutande EU ministrar har inte kunnat träffas och klubba igenom beslutet pga Corona läget. Det är därför vi ska fortsätta med de här dumheterna i ett par år till. 

Ja nu har vi alltså vintertid igen. Eller normaltid som en del föredrar att kalla det.



Det var alltså det enda som lite störde min annars så fridfulla helg i mitt egna sällskap.

 Det är lite växlande väder här just nu. Men jag tänker inte ta någon promenad idag. Det är nämligen varning för blixthalka här och jag har inte lust att riskera något fall i onödan.

Imorgon ska jag åka till vårt lite större köpcentrum och titta efter byxor. Jag får sällskap av svägerskan. Så det blir säkert en trevlig dag. Och som vanligt blir det säkert ett och annat oplanerat inköp också. Så brukar det bli. 😀

Men nu ska jag fortsätta den här måndagen med att fylla på min kaffemugg och sedan titta in på era bloggar.

Ha en härlig höstdag nu. Var rädda om er och om varandra. Håll avstånd och tvätta händerna en gång extra. En billig livförsäkring. Eller hur?


                                                                             KRAMAR


Kommentarer

  1. Jag tycker också att det är tramsigt att hålla på och ställa om klockan två gånger om året. Och man kan ju undra varför ministrarna inte kan sammanträda via nätet. Som så många andra. Jag hoppas din måndag blir som du vill.
    Avslappnad och skön alltså.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag har det braaaa. Ha det du också.
      Kram

      Radera
  2. Låter som en riktig skön helg som du haft. Har också varit ledig hela helgen och bara gjort det jag velat och inga måsten.
    Vem gillar detta påhitt med klockan hit och dit.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de enda som verkar gilla det är politikerna/regeringen.
      Och sen verkar folk ha lite olika uppfattning om det är bäst med sommar eller vinter tid.
      Men någon folkomröstning blir det ju inte. Det är en tillsatt minister som bestämmer åt oss alla. Enbart konstigt det också.
      Kram

      Radera
  3. toppen helg verkar du ha haft ...ja du detta med tiden är ingen höjdare men man får ju bara såt ut med de tills de fattat beslutet om hur det ska vara
    önskar dig en bra start på veckan ..hoppas du hittade nya byxor på din shoppingtur i morgon
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Hittade äntligen precis såna byxor jag ville ha.
      Vanliga enkla svarta, lite tjockare, tights.
      Ha det finfint.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen