Halloween och Allhelgonahelg

 


I år krockar de här båda helgerna med varandra. Halloween och Allhelgonahelgen.
Mig spelar det ingen roll. Jag firar varken den ena eller den andra. Men innan Corona brukade det komma utklädda barn och vilja ha godis på Halloween. Så blir det ju absolut inte i år.

Dottern med familj har varit på kyrkogården och tänt ljus för våra saknade familjemedlemmar. Själv tänder jag ljus hemma för mamma och pappa idag.

Alex hade sina Halloween kläder på sig även till kyrkogården. Haha 😂😂
Barnen tycker det är roligt att klä ut sig även fast de inte får gå runt och tigga godis i år. 

Alex var här hos mig torsdag och halva fredagen. Därför har jag inte hunnit blogga någonting. När han är här har man inte tid för sånt. Vi lekte som vanligt en massa olika lekar. Och trots tråkigt väder gick vi till parken och gungade.



Lite fuktiga byxor gör inte så mycket om man får gunga en stund tycker Alex.

Han har blivit så stor nu, vår minsting. Det går alldeles för fort. Vill ha honom liten ett tag till innan han blir lika stor som syskonen. 💗

När Alex blev hämtad på fredag eftermiddag var jag rätt så mör och orkade inte så mycket. Städade undan, lagade middag och sen var all energi slut. Låg på soffan tills det var dags att krypa ner i sängen.

Idag regnar det här. Jag har bestämt mig för att bara gå omkring i sköna hemmakläder och slöa hela dagen. Läsa eller titta på film/serier. Värmer gårdagens middags rester när jag blir hungrig.

Jag gjorde en kålpudding igår som jag har hur mycket som helst kvar av. Men gott var det. Och det blir gott idag också. 
Och den här dagen blir totalt avslappnad och kravlös. Som en vilodag ska vara.

Ha en trevlig helg nu. Och en trevlig Halloween/Allhelgonahelg oavsett vad ni tänker göra. Var rädda om er. KRAM


Kommentarer

  1. Kålpudding som är så gott. Det var länge sedan. Nu blir det snart det här också.
    Vi har också tänt ljus för våra anhöriga. Men annars är det som en vanlig helg för oss.
    Ha en skön helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ju äldre man blir desto mindre har man lust att fira olika helger.
      Man föredrar lugn och ro istället för ståhej. =)
      Ha en lugn och skön helg framför brasan.
      Kram

      Radera
  2. trevlig valborg ...tänkte jag skriva hahahah..gösses ..helt virrig jhu ....trevlig spökhelg hoppas du har de lugnt och avkopplande i ditt fina hem ...hade bra

    SvaraRadera
  3. Haha Valborg, det var roligt. Men vem sjutton kan hålla reda på alla helger.
    Hoppas du har en lugn och skön helg också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning