Var är John Blund när man behöver honom?

Jag kan inte sova. Klockan är 3.30 och här sitter jag vid datorn. Ingen idé att ligga kvar och vrida och vända på sig i sängen. Vet inte vad det beror på att man drabbas av såna här sömnlösa nätter ibland. Har aldrig lyckats hitta någon orsak eller något samband med vad jag gjort under dagen.

Vaknade ju tidigt när Fanny kom och lämnade sin träningsväska.


Här är den. Fattar att hon inte vill släpa på den i onödan. Hon ska ju ändå hit innan träningen.

Sen gjorde jag väl ungefär samma saker som jag gör varje dag. Promenerade, åt en lätt lunch, städade och sen satt jag och målade lite. På e.m. vid 14-tiden kom Fanny. Gjorde mellis (mellanmål) till henne. Sen umgicks vi tills hon skulle gå 16.30. Det var en riktigt mysig eftermiddag.



Ungefär en timme efter att hon hade gått började jag med maten. Inget märkvärdigt. Gjorde köttbullar med lite grejer till bara. 

Sen satt jag och tittade på tv till strax före 23 innan jag gick och la mig. Somnade direkt jag la mig. Men sen vaknade jag vid 1 i natt. Och fast jag är trött kan jag alltså inte somna om.

 Nu är kl snart 4. Tidningsbudet kom nyss med grannens morgontidning. 

Jag ska prova att gå och lägga mig i sängen igen och försöka somna.



Jag hoppas att ni andra befinner er i drömmarnas värld. Har jag tur så kommer jag också dit snart. Vi ses där. Sov gott.


Kommentarer

  1. visst är det irriterande när de är så där å man inte ens finner en orsak ..kanske är det fullmåne ...ofta när jag har så där så är det faktiskt fullmåne när jag kollat
    hoppas du somnade om å sussar gott nu när jag klev upp vid halv sju
    ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckades somna runt 5 på morgonen och sov till 8.
      Sen har jag hållit igång idag och inte vilat. Så nu kan jag nog sova gott i natt.
      Kram

      Radera
  2. Finns inget värre än att snurra runt i sängen och inte somna.
    Hoppas du fick ett par timmar till och vaknar pigg och utvilad.
    Ha en bra torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Tack. Har motstånd lusten att ta en tupplur på dagen. Tror det blir lättare att sova i natt om jag härdar ut.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning