Dagens svammel

-6 grader här just nu.
Ingen snö men frost överallt, så riktigt vintrigt ändå.
Och vattnet i stuprännan har frusit till is.
Det är halsduk och vantar som gäller när jag går ut idag.

Mina katter går ut lite kortare stunder nu när det är minusgrader.
Istället för att vara ute hela dagen är dom ute en eller ett par timmar åt gången.
Kommer in och sover ett tag innan de går ut igen.
Tänk om vi människor kunde få göra så också.
Jobba lite mindre intensivt under vintern och vila mer då istället.
Vi skulle nog må lika bra som mina katter av det. =)
Nej, nu ska jag sluta att "prata strunt" för den här gången.
Har inget intressant att dela med mig av just nu ändå.
Så jag klär på mig och sticker iväg på dagens ärenden.
Ha en bra dag nu ( och må som en katt )

Kommentarer

  1. Då kommer nog snön snart med. Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen