Veckans tristaste syssla.

Idag ska jag uträtta veckans tristaste syssla.
Den är lika tråkig varje vecka, men går inte att
hoppa över.
Den måste göras varje vecka, annars samlas det på hög och blir ännu värre nästa gång.
Jag pratar så klart om TVÄTTSTUGAN.

Tvättstugan och jag gillar verkligen inte varandra.
Den stjäl mina sockar, bara den ena sockan av ett par, väldigt irriterande.
Och den tar så lång tid på sig att torka tvätten att jag är tvingad att dubbelboka tiderna.
Tvätten hinner oftast inte torka ändå utan får bäras upp blöt och hängas över stolar, dörrar och element i lägenheten.

Men hallå där Libra! Vart tog det positiva tänkandet vägen? Oj då, jag glömde visst och halkade in i gamla banor här för en stund.
Kan bero på att jag inte fått i mig tillräckligt stor dos koffein nu på morgonen.
Positivt tänkande angående tvättstugan, vad skulle det kunna vara?
Möjligtvis att det är skönt att ha en tvättstuga och slippa tvätta allt för hand.

Nu måste jag se till att få i mig lite mer koffein.
Önskar er alla en bra dag, även ni som precis som jag har tvätt på schemat. =)

Kommentarer

  1. Och tänk så glada vi katter blir över allt nytvättat! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju faktiskt sant. Alldeles för glada. Det gäller att hinna plocka undan all ren tvätt innan den blivit full med katthår.
    Kram =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen