En känga

Idag vill jag ge en känga till alla som lyssnar på skvaller och lögner och sedan glatt sprider det vidare
som om det vore dagens sanning.

Det är inte bara lögnaren jag klandrar utan också den som lyssnar på lögnen utan att protestera.

Man måste ju kunna bilda sig en egen uppfattning.
Inte bara tro på allt man hör.
Tror man på allt man hör är det för att man vill tro på det. För att man är en skvaller och skandal lysten person. Ingen trevlig egenskap tycker jag.

Jag har systematiskt försökt rensa ur alla såna människor från mitt liv.
Jag har lyckats ganska bra med det, men ibland nås jag ändå av elakt förtal och skvaller.
Jag blir lika arg och lika illa berörd varje gång.
Människor kan gärna få uppföra sig som dom vill.
Men inte om dom vill umgås med mig.
Det betackar jag mig för!

Sådär, nu har jag fått ventilera.
Känns mycket bättre!

Kommentarer

  1. Ja, tänk vad det är tråkigt när skvaller sprids som små illvilliga löpeldar av de mest pladdriga vilka inte har någon som helst aning om hur själva "verkligheten" ser ut. Jag betackar mig också för dem. Och tänk vad mycket dyrbar energi de stjäl från ens eget välbefinnande.
    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka utan något skvaller bakom din rygg. ♥
    Kramar till dig från mig/Rozie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Rozie!
      Ha en bra vecka du också. Kram <3

      Radera
  2. Jag har under årens lopp funnit att det är människor som lever ett ointressant, fattigt liv som riktar sin energi mot andra. För att själva må lite bättre så älskar dom att sprida skvaller. Saknar helt enkelt ett eget liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker stänga allt skvaller ute. Lyckas som sagt var inte alltid. Men livet är så mycket skönare när man slipper skvaller och förtal som bara leder till konflikter.

      Radera
  3. Skvaller och falska människor är ett otyg som man klarar sig utan.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör man verkligen. Bara dom kunde låta mig vara ifred vore allt bra. NosGos och kram.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen