onsdag 23 januari 2013

Irriterande telefonsamtal

Jag har sagt upp mitt telefonabonnemang.
Då blir jag uppringd gång efter gång med olika erbjudanden om jag väljer att stanna kvar och
förlänga avtalet istället för att avsluta det.

De första gångerna är jag artig och förklarar att jag har bestämt mig för att byta till ett annat företag som
passar mig bättre.
Men när de ringer för 111:e gången med samma
inövade hurtfriska fraser och lockerbjudanden.
Då tappar jag humöret totalt!

Efter att jag släppt all artighet och istället börjat skälla som en ilsken hund ursäktar dom sig med att dom inte visste att jag blivit uppringd tidigare.
Hur är det möjligt? Kan flera olika personer på samma företag ringa mig utan att ha en aning om att deras kollegor gör samma sak? Konstigt, men kanske företaget jobbar på det sättet.
Det gäller väl att belägra kunden tills hon inte orkar säga nej längre.

Nu verkar det som om dom har slutat ringa och tjata på mig i alla fall.
Inte konstigt efter mitt utbrott.
Men håll med mig om att det är konstiga affärsmetoder av ett telefonbolag.

2 kommentarer:

  1. Matte hälsar och säger att det är fler som gör så , det är så trist och irriterande.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det irriterande!
    Kram

    SvaraRadera