Sommarvärmen har inte kommit än

Dagen har börjat lite små kylig och dimmig. Men solen och värmen skulle komma idag enligt SMHI. Så jag hoppas att dom har rätt.

Den här veckan skulle ju så gott som hela landet få sommarvärme. I alla fall  några av dagarna.



Helgen försvann fort som vanligt. Hinner knappt vakna på lördag morgon innan det är måndag igen.

Det är helt otroligt att dagarna kan gå så fort fast jag inte har något att göra. Utom hemma plock och datahäng eller maratontittande på olika serier på alla streamingtjänsterna.

Laga mat, prata lite i telefonen, gå på mina ensamma promenader, uträtta ärenden (digitalt) och läsa eller göra korsord. Så ser dagarna ut just nu.

Men till midsommar är både jag, brorsan och hans fru färdigvaccinerade. Så i år blir det midsommarfirande hos dom vid havet. Ska bli så härligt att äntligen kunna umgås igen.

Så det ser jag fram mot och tänker på när jag går på mina ensamma promenader.

Hur har ni andra det? Är ni snart färdigvaccinerade också? Jag får min andra spruta den 8/6. Inte så långt kvar.

Visst längtar man efter att kunna leva lite mer normalt igen? Att kunna röra sig lite mer fritt. Och att få träffa dom man inte kunnat träffa på så lång tid nu. Eller hur? Visst känner fler än jag så?

Den här veckan är det dags för en mitt i veckan helg dag igen. Ännu en gammal kyrkohelg som påsken.



Det är dags för Kristi himmelfärdsdag nu. Och pingst nästa helg den 22a och då blir måndagen efter det också en röd dag. Sen är det Nationaldagen 6 juni och efter det är äntligen alla klämdagar över ett tag, 

För midsommar infaller ju alltid på en helg. Jag tycker det är jobbigt med alla röda klämdagar. Fast de som jobbar får ju ledigt. Skönt för dom. Och barnen får skollov. Jag är bara en gnällig pensionär.

Tur att det är min blogg där jag får gnälla på vad jag vill när jag vill. Haha.

Nu är det färdig gnällt för idag. Ni kan andas ut. Nu ska jag ta en kopp kaffe och fundera lite på vad jag ska hitta på idag.


Ha en bra start på den här nya veckan. Gör något som gör dig glad. KRAMAR

Kommentarer

  1. Tiden rusar på även om man inte gjort ett dugg en dag.
    Jag blir inte färdigvaccinerad förens i Aug om man ska gå på det de sa när jag tog min första spruta. Ja, vi får se hur det blir.
    Ha en bra måndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken lång väntetid. Men bättre sent än aldrig förstås.
      Kram

      Radera
  2. tur tv mobil och nätet och böcker finns ...1/6 får jag min andra spruta ...men man lär ju ändå hållas sig på sin kant på nått sätt ....inte så att man vill dra iväg till ullared eller till Stockholm å strosa runt inte men kanske ett ikea besök i sommar i västerås samt gå vid hamnen med kompis å en fika korg kan bli verkligt.. hade fint

    SvaraRadera
  3. Jag ska åka på Sverige semester med min bror och hans fru. I deras husbil. Så vi kommer ändå att vara försiktiga.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning