Ny månad

Ny vecka, ny månad. Maj är här. Det jag brukar se som den riktiga starten på våren. Och visst börjar det bli mer vår ute i naturen. Men det är fortfarande ingen riktig värme. I morse var det bara +3 grader här.


 Men vårblommorna börjar sticka upp ur gräset lite här och där nu i alla fall.

Jag har haft en otroligt lugn och skön helg. Bara njutit av friden. Verkligen kopplat av hela helgen. Så skönt. Så nu börjar jag veckan i samma lugna takt. Jag har inga stora planer. Bara småsaker som jag ska göra här hemma.

Och så blir det väl en promenad när jag får lust. Även fast det inte är så varmt så skiner solen för fullt. Då blir man genast på bra humör.

Ha en fin dag ni också. Var rädda om er. Njut av solen och må så bra. Kram


Kommentarer

  1. Såg på tv att det dröjer en vecka till innan det blir varmare. Meteorologen sa att vi har mars temperaturer just nu. Så visst har vi rätt om kylan. Vi är inte bara gnälliga alltså.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var väl det jag tyckte. Att det var ovanligt kallt.
      Trött på kyla. Längtar efter lite värme. Men då kan det ju
      dröja ett tag till antar jag.
      Vi får fortsätta klä oss varmt ett tag till.
      Kram

      Radera
  2. snart snart kommer värmen ..skönt med avkopplande kravlös helg ..ha en bra start på veckan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Önskar dig detsamma förståss. =)
      Kram

      Radera
  3. Låter njutfullt! Kallt här med och nu regnar det, men det är ett välbehövligt regn faktiskt!
    Ja vi får se hur maj levererar nu :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ömsom regn, sol och snö har det varit här.
      Alla årstider samtidigt.
      Inte vad jag längtar efter. Men nu är det maj. Så nu kan
      vi hoppas på lite värme igen.
      Ha det fint Titti.
      Kram

      Radera
  4. Härligt att ha några sådana dagar ibland.
    Nu får kylan släppa snart hos er så att värmen kan få ta fast ordentligt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Ja jag instämmer. Fast jag antar att det går snabbare i södra delarna
    av landet. Där blir det nog vår nu. Vi längre norrut får vänta ett tag till tydligen.
    Tålamod är inte min starka sida. *Suck*
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning