Dagens funderingar

Ut och vandra i blåsvädret var inte en särskilt trevlig upplevelse. Jag såg ut som ett riktigt kråkbo på huvudet när jag kom hem igår.

Någonting i stil med den här Barbie dockan. 😀


Kämpa sig fram i motvind resulterar alltså i en riktigt Bad hairday. Hahaha

Det blåser lika kraftigt idag också. Men idag kan jag stanna inne. Behöver inte gå ut någonstans.

Apropå ut, så kom jag att tänka på att resa utomlands.

Är det någon här på bloggen som har tänkt ge sig ut på någon flygresa under sommaren? Utomlands alltså. 

Jag fick nyligen veta att vissa länder öppnar upp för turism nu igen. Bl.a. Grekland. Det krävs att man har ett s.k. PCR test som inte är äldre än 72 timmar. Det ska visas upp vid inresan. Testet kostar en del att ta. Men många resebolag sponsrar med en del av summan. Och testet kan tas på Arlanda och på flera andra platser.

Sedan ska man ha munskydd och hålla avstånd på den plats man reser till. Och där ska hotellen tydligen ha blivit corona säkrade. Med allt vad det innebär.

Sen fr.om. 1/7 kommer alla som är vaccinerade att få ett digitalt vaccin pass man kan ladda ner till mobilen. Som man sen kan visa upp när man reser.

Men hur ställer ni er till utlandsresor? Skulle ni kunna tänka er att åka iväg? Är det inte för tidigt? Vågar man verkligen? Och när ska man egentligen tycka att det känns säkert att åka? För Corona viruset har ju forskarna sagt kommer att vara kvar. Återkommande varje år. Som en säsongs influensa. 

Så hur länge bör man avstå från utlandsresor? 

Frågorna och tankarna snurrar runt i mitt huvud som vanligt.



Det finns alltid fler frågor än svar. Jag kanske kan få några svar på alla funderingar här på bloggen. Om inte ni är lika förvirrade som jag.

Det var dagens funderingar från mig. Ha en riktigt bra dag. Gör något som gör er glada. Och glöm inte bort att ett gott skratt förlänger livet. KRAMAR


 

Kommentarer

  1. Bara vi får spruta nr.2 och vaccinpasset är klart så kommer vi boka en resa till Sverige. Alla våra barn och barnbarn kommer hit till oss i augusti om det inte dyker upp något. Det var en resa som vi bokat till dem innan detta skitvirus bröt ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste verkligen kännas skönt att kunna få träffa barn och barnbarn igen.
      Kram

      Radera
  2. Vi har en vän som åker till Rhodos 1vecka nu i juni.
    Själv avstår jag från utlandsresor ett tag till.
    Vet inte hur länge. Men fram mot hösten i alla fall.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man vet inte riktigt om man vågar resa än.
      Känns väldigt osäkert tycker jag.
      Kram

      Radera
  3. Har aldrig varit utomlands så har ingen längtan heller ..sen gillar jag inte flyg och båt
    jag sitter här under korkeken (björken) jag och luktar på blommorna hahaha
    tycker sverige har så mycket fint att se så de räcker för min livslängd
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Ja så är det, man kan njuta även under ett träd här i Sverige. =)
    Det finns fortfarande platser i vårt land jag inte sett.
    Några av dom ska jag besöka i sommar är det tänkt.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning