Blogghumör?

Jag har verkligen inte varit på något blogg humör den sista tiden.

Vet inte varför. Det har bara varit så. Men idag är jag kanske lite mer skrivsugen.

Idag är det en regnig och gråkall dag. En riktig "krypa tillbaka i sängen" dag. Om man som jag har möjlighet att göra som man vill. Och inte måste iväg någonstans. 

Trots bristen på riktig värme har det blivit så fint försommargrönt överallt ute. 


Naturen har verkligen vaknat upp nu. Det är en underbar tid nu.  Med den här skira första grönskan. 

Varje gång solen visar sig passar jag på att vara utomhus och njuta. En promenad i regnet är också helt okej faktiskt. Den här årstiden när allt är grönt och fint kan man stå ut med lite regn ibland.

Lagom till helgen och mors dags middagen i dotterns trädgård ska det bli sommarvärme och över 20 grader ute. Perfekt.

Sommarens semester är också inplanerad. Det blir en roadtrip med brorsans husbil en vecka i juli. Det går ju bra nu när vi blir färdigvaccinerade hela familjen.

Så det verkar gå mot bättre tider för oss alla.

Nu velar jag mellan att krypa under täcket eller fixa mig en till kopp kaffe. Inga större bekymmer än så att tänka på den här tisdagen. Jag är lyckligt lottad.

Jag hoppas att ni har en bra dag. Var rädda om er och om varandra. KRAM


Kommentarer

  1. Bloggandet kan gå i vågor ibland (inte för mig 🙄då, just nu) Men det har gjort.
    Skönt att man kan göra precis som man vill med dagen.
    Härligt att ha semestern prickad och klar för sommaren.
    Ha en bra dag va du en gör.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som om det var flera år sedan man kunde resa någonstans.
      Lite överdrivet men det är så det känns.
      Ha en bra dag du också, vad än du gör i soliga Spanien. =)
      Kram

      Radera
  2. ja allt de gröna gör en glad å för att inte tala om alla blomster i träden ...ja blogglusten går ibland upp och ner ..härligt du fått in en veckas semester med bror din hoppas och jag håller tummarna för fint väder då ....hade fint

    SvaraRadera
  3. Ja vi får hoppas på fint väder. Men även i regnväder ska det bli skönt att få
    lite miljöombyte ett tag. Känns så lyxigt att man kan träffas igen.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning