Sommaren är här

Jag hann inte in på bloggen något igår. Jag hade nämligen sista fredagsmyset med min dotterson Alex.

För nu börjar hans sommarlov snart.  Och till hösten börjar han första klass och är inte i behov av passning på fredagarna längre. Det blir väl kanske som det varit med de större barnen när dom var i hans ålder. Att det blir någon e.m. i veckan istället. Vi får se hur det blir.

Vi lekte hela dagen igår. Skrattar alltid så mycket åt hans påhitt. Och soligt och varmt väder var det. Så efter lunch gick vi till lekparken.


Den här bilden är från förra sommaren. Glömde bort att fota när vi var där.

Efter att vi varit där ett tag och det blivit ännu varmare, bestämde vi att det var dags för en glass. Så då traskade vi iväg och köpte glass. Jag väljer oftast isglass i värmen. Men Alex tog en Daimstrut.


Den smälte snabbt i solgasset. Men han hann nog få i sig hälften i alla fall. 😀

På em kom Alex mamma och hans storasyster för att hämta honom. Vi tog en fika på min uteplats. Men då hade det minsann börjat blåsa upp riktigt kyliga vindar. Så då gick vi in istället.

Sen var det en halvsömnig kväll framför Netflix innan jag hoppade i säng.

I morse var det +18 när jag vaknade. Det blir nog en fin dag. Jag ska fixa lite fika och sätta mig ute en stund. 

Har inga planer och inga måsten idag. Ska bara vara. Och njuta av dagen. Njuta av solen, värmen och sommarkänslan.


Ha en fin helg nu. Vi verkar ha samma fina väder över hela landet just nu. Så gör som jag och njut av att sommaren äntligen kommit. KRAMAR


Kommentarer

  1. De växer våra små barnbarn. Vilken härlig dag ni hade igår och så skönt att vakna upp till sommarvärme idag med.
    Ha en bra och skön lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst växer de snabbt våra barnbarn.
      Det är underbart när den efterlängtade sommaren äntligen är här.
      +24 på termometern just nu. =)
      Ha en fin lördag ni också.
      Kram

      Radera
  2. Tiden går så fort. Jag kan inte fatta att det är 14 år sen vi bloggade på AB bloggen.
    Har fortsatt följa din blogg fast jag inte bloggar själv längre.
    Det kom in så mycket politik i många av bloggarna. Så då passade det inte mig längre.
    Det känns nästan som om vi känner varandra. Efter 14 år är det väl inte så konstigt.
    Ha en trevlig helg. Och en fin mors dag imorgon.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Håller med om känslan av vänskap. Fast vi aldrig träffats IRL.
      Ha en riktigt fin mors dag du också.
      Kram

      Radera
  3. ja ungar är bra härliga med sina påhitt ibland ...nu fick vi verkligen sommar ..välbehövligt för oss alla ..så härligt att man inte ville gå in i kväll..men knotten kom och hälsade på mina fötter ...så blev fåtöljen och tvn /dator ..hoppas de haft en fin lördag
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det härligt att sommaren kom till slut.
    Jag skulle vilja ha en egen liten trädgård att vara i.
    Här delar jag ju med grannarna. Inget privat bara för mig.
    Jag blir aldrig nöjd, haha.
    Ha en fin mors dag nu Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen