Vilken dag!

Vilken dag jag hade igår. Egentligen började det redan torsdag kväll då jag hade tvättat. När jag kom till tvättstugan och skulle tömma maskinen visade det sig att hela tvättstugan var strömlös. Så min tvätt satt fast i maskinen. Utan el går ju inte maskinen att öppna.

Gjorde en felanmälan direkt. Men eftersom det var kväll fattade jag att inget skulle hända förrän fredag.

Vaknade fredag morgon till en iskall lägenhet. Alla element hade slutat fungera. Mitt i smällkalla vintern hade jag 16 grader inne. Ny felanmälan gjordes. När Alex (barnbarnet) kom fick han inte vara på golvet, som var iskallt, han fick sitta i soffan med en filt och titta på barn tv.



För att göra en lång historia kort så kom fastighetsskötaren till slut och undersökte problemet. Det visade sig att elen till tvättstugan var kopplad till samma säkring som pumparna som styr värmeflödet till elementen hos mig. 😏 Konstigt. Hur tänkte man då? Eller tänkte man inte alls?????

Så han bytte bara en säkring så fungerade tvättstugan och jag fick varmt inne igen.

Så jag och Alex kunde avsluta vår dag tillsammans på ett bra sätt. Och behövde inte sitta under varma filtar.

Idag ska jag sätta vikväggen på plats. Den kom igår. Men den visade sig vara så klen att den inte kan stå stadigt på egen hand. Ibland när man handlar på nätet är de saker man köpt inte riktigt vad man trodde. 😏

Men dottern kom på hur vi kan montera fast den. Så den står stadigt och säkert. Hon har sina ljusa stunder. Haha. Så idag kommer hon hit och har med sig det som behövs för att fixa till det. 

Sen är min ommöblering klar och jag har äntligen fått ett avskilt sovrum i min lilla etta på 40 kvadrat. 😀

Men den här dagen börjar med lite skidåkning först. Ja inte av mig. Här har vi isgator man inte ens kan gå på. Skidåkningen är på tv förståss.

Sen blir det montering av vikvägg. Och sen är jag äntligen nöjd och kan slappna av och njuta av helgen.


Njut av helgen ni också. Var rädda om er och om varandra. KRAMAR

Kommentarer

  1. Oj oj! Sicken dag! Skönt att den slutade med både värme och nytvättat :)
    Ha en fin lördagkväll...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varma kramar till dig också från mig. =)

      Radera
  2. ojoj vilken dag du hade ....hoppas du inte betalar extra för värmen på dina element för då får du ju även stå för len när folk i huset tvättar
    vad bra att dottern hittade en lösning på vikväggen å kan fixa de
    hade fint å njut av helgen

    SvaraRadera
  3. Vi betalar inte för värmen här som tur är.
    Vikväggen är fastmonterad nu och blev som jag tänkt mig.
    Jag är jättenöjd. Och glad att dottern alltid hjälper mig när det behövs.
    Ha en skön helg du också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken dag ni hade och hoppas att din vikvägg blev bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Jo tack bara bra allting.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning