Fin dag

Det ljusnar lite tidigare varje dag nu. Det märks att vi är på väg mot ljusare tider. Även om vi har hela vintern framför oss fortfarande.


 Att det blivit ljusare beror ju mycket på snön också förståss. Som faktiskt ligger kvar eftersom vi fått lite kallare. Idag ska det bli -8 här. Ganska blygsamma minusgrader för att vara här uppe i januari.

Hur har ni det så här i början på året? Har allt återgått till det vanliga nu efter jul och nyår? Ja det vill säga det som räknas till "det vanliga" nu i Corona tider. Det var länge sedan det var riktigt vanligt och normalt. Förhoppningsvis närmar vi oss en tid och ett liv utan Corona runt oss.

Idag ska jag ta mig en promenad i vintersolen. Det blir en härlig dag. Bara man klär sig ordentligt så är det riktigt skönt med snön och kylan.




Sen blir det lite varm choklad när jag kommer in igen. Jag älskar varm choklad kalla dagar.

Det blir en enkel middag, något med pasta tror jag. Har inte bestämt mig riktigt än. Vet bara att det ska bli något snabbt och enkelt men gott.

Ikväll ska jag leta fram någon film på någon av alla filmkanalerna. För på tv finns det inget jag vill se. Däremot kommer det mycket nytt att se på Netflix nu. Så ser min söndag ut. Hur ser din söndag ut?

Kram

Kommentarer

  1. Åhh snö!! Vintervitt! Ja här fortsätter gråskalan...
    Varm choklad är ju det bästa! Tror det får bli en kopp ikväll :)
    Söndag och jag vilar mig i form - som vanligt!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vila är alltid bra. Och en kopp choklad är inte så dumt heller.=)
      Ha en vilsam start på januari Titti.
      Kram

      Radera
  2. Ja här är jag ensam hemma idag. Maken är och hjälper svärsonen med bilproblem.
    Jag ska också ta mig en promenad. Har ungefär samma väder som ni I Sundsvall.
    Visst känns det skönt att lämna jul och nyår bakom sig nu. Och att återgå till vardags sysslor och vardags mat igen.
    Här blir det korv stroganoff idag. Jag hoppas du har en bra dag. Halt ute så gå försiktigt på promenaden.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen halt. Och svårt att gå. Så fort jag kom hem igen kom plogen och sandade. Haha så typiskt.
      Kram

      Radera
  3. Här är det slowmotionstart idag. Men har fixat lite inomhus, så någon nytta har jag gjort. Får se om det blir utgång i blåsvädret.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Ja blåst gillar jag inte. Jobbigt att vara ute i tycker jag. Men ni kan ju ändå njuta av soligt väder på er inglasning.
    Ha det fortsatt bra.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning