Skratta är bra.


 

Startar den här lördagen med lite skratt. Var bara tvungen att dela med mig lite till er också. Tyckte den var så rolig. Eller hur???😂😂

Det är en solig och fin dag. -11 just nu. Lite trött idag efter gårdagens lek och bus med yngsta barnbarnet, Alex. Men det var både roligt och mysigt.

Jag har inte tänkt göra något särskilt idag. Bara ta det lugnt. Förutom det vanliga plockandet och matlagningen förståss. Idag ska jag göra en älgstek i lergrytan.

Apropå allt det här med mina ommöblerings/rumsdelar planer har jag fortsatt att planera och titta på olika lösningar.

Har kollat priser på takskenor och tillbehör till dom plus glidkrokar, fingerkrokar, gardin eller draperityger m.m. Det kostade upp mot 1000 kr. Och svårt att hitta tyg som passade både min smak och övrig inredning.

Tittade på vikväggar också. Men dom var både för små, för dyra eller helt enkelt fula. Tills min dotter hittade en sida på nätet som hade bra priser på sina vikväggar. Så då skyndade jag mig att beställa en som såg ut så här.

Lagom neutral, man kan lätt byta tyget om man vill. Måttet är 200x180 så det är lagom också. Kommer att täcka precis det jag vill ha dolt, på ett snyggt sätt.
Den kommer om 1 vecka ungefär. Men under tiden jag väntar kan jag ju börja flytta allt annat som ska flyttas. Så är det bara att sätta upp vikväggen som pricken över i sist av allt.

Känns skönt att det är klart. Och att jag bestämt mig för hur det ska bli.

Det har tagit flera timmar att få det här blogginlägget färdigskrivet. Jag har blivit avbruten av telefonen hela tiden. Verkar vara väldigt populär idag. Haha.
Men nu är det dags att börja fixa lite lunch här. Kl närmar sig 12.

Ha en riktigt bra lördag nu. Sköt om er. Gör något som får er att må bra.
Skratta lite extra. Ett gott skratt förlänger livet heter det ju.


                                                                                KRAM



Kommentarer

  1. Haha tack för dagens godaste skratt. ��
    Älgstek som är så gott. Blir lite avundsjuk. Hihi.
    Vilken fin vikvägg du hittade.
    Mycket lättare än att borra upp takskenor också Bara att ställa dit på plats.
    Ha en trevlig helg nu. Skratta lite extra du också.
    Varma kramar från mig S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Hoppas du har en skön helg också.
      Kram

      Radera
  2. Vilken bar och fin vikvägg du hittade till slut.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ha en bra söndag i Casa 66 ni också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha ja det bygglovet med alla extra kvadratmetrar gick lätt att fixa :) Snygg vikvägg också!
    Jamen söndag igen! Bara att köra på...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  5. Ja jag ska dela av en bit av rummet så att jag får ett avskilt sovrum. =)
    Tänkte först dela av med draperier. Men hittade en bra vikvägg som inte var
    alltför dyr. Så då blev det enklare.
    Men fortfarande en massa möbler som ska flyttas om.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning