Dagens funderingar

Idag är det riktigt kallt. Kl 7 i morse  var det -14. Inte ens katten vill gå ut. Vi är smarta och stannar inne i värmen.


Var ute och rörde på mig igår, så jag kan med gott samvete ha en inne dag idag. Jag vill ju försöka att promenera så mycket som möjligt. Och minst varannan dag. Nu blir det inte riktigt så p.g.a. kylan. Jag är inte tillräckligt viljestark.

Jag ska i alla fall återgå till LCHF kost nu när helgerna är över. Min version av LCHF. Alltså har jag en dag i veckan som fridag när jag får äta vad jag vill. Det fungerade jättebra i våras. Dags att ta tag i det igen nu.

När jag beställer ny matleverans nästa gång ska jag beställa LCHF mat varor från Bodystore. Det finns ju allt möjligt  bra där.

Nog tjatat om kost och motion nu. Jag kan bli lite väl långrandig i mina tanke utsvävningar ibland.

Jag har funderat på det här med Corona vaccin. Om jag ska vaccinera mig eller inte. Nu var det någon expert som sa att det bästa är om alla vaccinerar sig. För då uppnår man en immunitet i hela samhället. 




Dom som inte vaccinerar sig kan fortfarande bli sjuka och orsaka Corona utbrott i samhället när de smittar varandra. Så tanken jag hade att jag inte behöver vaccinera mig om tillräckligt många andra gör det.......den stämde alltså inte.

Hur tänker ni andra om det här med att vaccinera sig eller inte vaccinera sig? Det skulle vara intressant att få ta del av andra funderingar än mina egna. Så lämna gärna en kommentar om ni läser det här.

Nu har det ljusnat ute. Dags för morgonens vanliga påtår.

Ha en fin dag. KRAM

Kommentarer

  1. Jag vet inte vad jag ska göra ännu. Men när det blir vår tur att ha möjlighet att ta hoppas jag att jag kommit fram till ett beslut.
    Här var det +4 i morse.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror vi alla är ganska osäkra
      Kram

      Radera
  2. Jag kommer att vaccinera mig när man får det. Brukar inte vaccinera mig annars. Men nu känns det viktigare att man tar sprutan. Det här är ju ett så allvarligt läge nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det allvarligt. Men samtidigt finns en rädsla hos många att drabbas av allvarliga biverkningar. Så det
      är svårt att bestämma sig.

      Radera
  3. jag pluggar på om vaccinet ännu ..kommer troligen inte ta det men kanske kommer ta vaccin mot lunginflammation ...pluggar på om de oxå just nu ..så får tiden utvisa ...men är ju även överkänslig mot så mycket mat å pollen så de tål att tänkas på de där med olika vaccin även de som funnits länge ..här är det -2 grader och jag ska strax ge mig ut å hämta upp paketet med purepastan ..ha en mysig dag inne i kylan med de du tar dig för...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag lutar nog åt att vaccinera mig tror jag.
      Ska prata med en jag känner som är lite mer insatt. Det är bra med så mycket information som möjligt.
      Kram

      Radera
  4. Jag kommer att vaccinera mig. Maken också. Vi vill kunna känna oss
    lite tryggare och kunna röra oss ute i samhället igen.
    Och inte behöva oroa oss så hela tiden.
    De som väljer att avstå får ju göra det så klart. Men för oss känns det som det
    bästa alternativet med ett skydd mot den här sjukdomen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner som du.
      Längtar efter ett vanligt normalt liv igen.
      Kram

      Radera
  5. Jag tror att jag undviker vaccin så länge som möjligt. Så man hinner få rapporter om biverkningar innan man bestämmer sig.

    SvaraRadera
  6. Frågan är hur länge man kommer att ha betänketid. Vaccinet kanske erbjuds bara under en viss period. Så att man måste bestämma sig direkt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning