Hejsan


 Tittar in på bloggen en liten snabbis bara. Har egentligen inget att skriva om idag. Det händer ju inte så mycket här. Men kan väl knåpa ihop några rader ändå.

Det är -16 grader idag. Jag ska gå och handla lite på vår lilla Ica. Behöver lite extra saker till i morgon. Då kommer Alex. 

Jag får klä mig riktigt varmt när jag går. 

I morse ringde en kompis för att prata bort en stund. Efter ett par minuter sa hon "Nu ringer det här. Jag tar det och ringer upp dig sen" Mycket riktigt ringde hon upp igen efter 5 minuter. Då hann vi prata i ca 2 minuter så upprepades samma sak igen. Hon fick samtal hon ville ta och ringde upp mig efteråt.

Men när samma sak upprepades för 3:e gången sa jag STOPP! Du får ringa mig någon annan dag när du inte har en massa andra samtal att ta hand om. "Jag ringer i eftermiddag" var det sista jag hörde innan hon tog sitt samtal.

Vad är det med en del människor! Varför ringa om dom inte har tid att prata?

Det var oerhört störande och irriterande att bli uppringd gång på gång av någon som ändå inte hade tid att föra ett samtal med mig. Så onödigt. Vi får väl se hur det blir i e.m. Om hon har tid att föra ett normalt samtal då.

Jösses Amanda! Jag lyckades visst få ihop ett helt inlägg idag igen. Om något så helt oviktigt som telefonvett. Haha

Ha en finfin onsdag nu. Var rädda om varandra. KRAM




Kommentarer

  1. Antingen pratar man klart eller så spar man samtalet till en annan dag när man har tid att prata. Gillar inte heller när någon ringer och sedan måste ta det samtal som är på ingång när man håller på och pratar.
    Bättre förr med den gamla fasta telefonen.
    Här har vi öppnat upp nu för att få in värmen i huset.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om det du skriver.
      Vad härligt att ni kan öppna upp för värmen igen.
      Längtar efter det här också. Men får vänta mycket längre. =)
      Ha det fint och njut av värmen.
      Kram

      Radera
  2. Telefonvett är viktigt. Jag har en syster som brukar göra likadant som din kompis. Man blir vansinnigt irriterad på sånt beteende. Ett undermedvetet konstaterande att alla andra är mer intressanta att prata med.
    Ge sjutton i att ringa upp då.
    Sympatikramar från mig S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så tycker jag också. Ring inte alls då.
      Kram från mig till dig också.

      Radera
  3. Men de var inge vidare att kompisen gör så när hon ringt dig ..nästa gång så får du säga ..jag ringer dig istället när jag har tid för det är inge trevligt att bli avbruten av att du måste ta massa samtal medans vi pratar ..jag tror inte hon är medveten om de själv faktiskt ..utan klarar inte av att höra att någon vill henne något just då å så vill hon vara tillags och svara ..de kan ju vara nått viktigt tänker hon säkert... ...hade fint å njut av barnbarn sällskapet i morgon

    SvaraRadera
  4. Tack Blondie. Han kommer inte förrän på e.m. Efter skolan.
    Så jag har dagen på mig att förbereda lite.
    Det ska bli mysigt. Ha en bra dag och kväll du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning