Förändring

God morgon. Det är en riktigt kall morgon här idag. Vi har -21 grader ute. Så nu är det verkligen vinter.

En ny vecka igen. Lite mer att göra den här veckan. Men bara roliga saker. Ska ju dela av ett rum så det blir ett avskilt sovrum. Det tar sin lilla tid för det är ju möbler som ska flyttas runt till olika rum. 

Igår fick en byrå/skänk tömmas och flyttas från den del som ska bli sovrum ut till hallen. En mindre byrå som redan stod i hallen flyttade jag in till badrummet istället. Flyttade runt lite lampor och annat så det ser bra ut.

Idag ska jag tömma och flytta en bokhylla. Flytta ett bord och en mikro vagn.

Resten av veckan är det ännu en bokhylla att flytta. En garderob som ska tömmas och flyttas och till slut en säng att flytta.

Utöver det blir det ju en massa småplock på sidan om. Och nya lösningar på en del förvaring. Bl.a. ska sopsorteringskärlen få en ny plats. Var vet jag inte riktigt än.

Jag gillar att göra om. Och det blir alltid skönt med lite förändrade energier när man har möblerat om tycker jag.

Helgen har varit lugn och skön. Det har inte hänt något särskilt. Jag har bara slöat och inte gjort många knop.

Med andra ord en perfekt helg för mig.

Hur har ni haft det? Bra, hoppas jag. Ha en bra start på vad som förhoppningsvis blir en bra vecka för oss alla. Nu ska jag fortsätta möblera om här. Jag hoppas att det blir som jag tänkt. Men fungerar inte plan A får man se till att ha en plan B.



Eller C...D....E........😉                                      KRAM




Kommentarer

  1. härligt med lite förändringar i hemmet ..hoppas du kommer bli nöjd ....oj de var attans vad kallt ni har i dag brrrrr här blir de mellan 0 och -3 idag såg jag just
    ha en bra start på veckan
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag var det -23 tidigt på morgonen. Lite mildare nu "bara" -19.4
      Skönt att ha saker att göra inomhus. Och inte behöva gå ut. =)
      Ha det fint du också.
      Kram

      Radera
  2. Här har vi också hållit på att flytta runt möbler för att en idé skulle förverkligas. Men det är långt ifrån klart ännu.
    Ha en bra dag och hoppas du får till det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar sin tid när man ska kånka och släpa på allt själv.
      Men det tar kanske 2 dagar till, sen är jag nog klar.
      Hoppas ni får det som ni vill ha det också.
      Kram

      Radera
  3. Här hade vi -18 nu på morgonen. Skönt att det är sol.
    Men man får klä sig riktigt varmt för att gå ut.
    Härligt att du kommit igång med din plan A nu. ;)
    Ha en bra måndag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge håller plan A. "peppar, peppar" =)))
      Ha en fortsatt bra vecka S.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen