Sista dagen på en trevlig helg

Nu är jag hemma igen, lagom till lunch.
Det är skönt att komma hem tidigt så man har hela dagen på sig hemma sen tycker jag.

Det är slutet på en väldigt trevlig helg.
Ända sedan Fredag har jag blivit grattad på olika sätt av olika bekanta.
Igår likaså, efter en mysig dag på landet bjöds det på familjemiddag.
Porterstek på älgkött med sås, gelé och alla tillbehör.
Bilden har jag lånat från Tasteline.com för jag glömde fota vid middagen.

Efter middagen fikade vi och då fick jag lite presenter också.
En förstautgåva av en sagobok som utgavs samma år som jag föddes och som var en favorit när jag var liten.
Och så fick jag ett mynt, en 2 krona, från 1959.
Som jag funderar på om jag kan göra ett halsband av
Och så fick jag en snygg top i min favoritfärg, lila.

Sen hade vi en jättemysig kväll, kom inte i säng förrän klockan hade passerat 1 på natten.
I morse blev det en lång frukost, satt över en timme vid frukostbordet och myste.
Medans elden sprakade så hemtrevligt i öppna spisen.
Det är riktigt kallt här på morgnarna nu.

Nu ska jag avsluta den här helgen i mina mysbyxor med en kaffekopp, uppkrupen i schäslongs delen av soffan med en mjuk pläd och lite Netflix på tv.
Låter väl inte så dumt?

Jag hoppas att ni haft en bra helg hos er också.
Njut av Söndagen nu.
  Kram.

Kommentarer

  1. Vilken helg och så mycket gott och fina presenter med.
    Här behövs ingen brasa för värme det här vi. Just nu över +30 i solen.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning