Höstrusk

Kom inte iväg till affären igår.
Först kom min dotter oväntat förbi på en lunch fika.
Sedan blev jag hundvakt från 13-16.
Så det blev inget annat gjort för mig igår.

Idag är det uppehåll på regnandet, i alla fall just nu.
Men det är ändå grått och bara 5 grader ute och det blåser kraftigt.

Inget drömväder att vara ute i precis, tycker jag.

Jag har ändå varit ute och plockat undan trädgårdsmöblerna och parasoll m.m.
Dom har gjort sitt för i år.
Nu är det verkligen höstrusk och inte minsta gnutta sol på himlen.
Kändes som om jag skulle behövt vantar när jag var ute nyss.

Min hankatt är trots ruskvädret gärna ute.
Och det får han gärna vara om han vill.
Men när han kommer hem efter spöregnet i natt och är helt snustorr i pälsen blir jag förvånad.
Är det någon som tar in honom till sig????
Vem tar in andras katter i så fall??!!
Konstigt beteende om det nu är så det är.
Jag har varit fundersam över samma sak förut när han fortsatt gå upp i vikt trots dietkost här hemma.

Tycker man om katter kan man väl skaffa en egen.
Och ge sjutton i andras katter!!!!
Åh, så ilsken jag kan bli på människors idiotiska uppförande!!!

Nej, nu är det färdiggnällt för idag.
Nu ska jag fixa lite lunch här och sedan ska jag ta mig i kragen och traska iväg ut i blåsten.
Måste handla fast det är höstrusk.

Ha en bra dag nu och blås inte bort. Kram.



Kommentarer

  1. Sjukt om någon matar din katt och tar in den. Den har ju halsband så det syns ju att det inte är en vildkatt.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning