Dagens funderingar


En härlig morgon med strålande sol och +3 grader.
Idag blir det garanterat en promenad.

Igår insåg jag att jag fått min pensionsålder höjd.
Med 1 år bara från 65 till 66 år.
Har inte trott att det gällde mig eftersom jag är sjukpensionär redan.
Men tydligen gäller det mig också.

Inte för att jag tror att det gör någon större skillnad rent ekonomiskt för mig, när jag går över från sjukpension till ålderspensionen.
Min ekonomi är redan så snäv den kan vara.
Särskilt de månader man ska betala el räkningen.
Eller om det kommer någon oförutsedd utgift.
Då blir det lite svettigt.
Jag tror inte att det bara är jag som har det så.
Det är säkert fler än jag.

Det är därför det är så skönt att vi firar jul senare i år
Så jag kan köpa julklapparna på Black Friday och på mellandagsrean.

Men ekonomi är inget roligt ämne så nu släpper jag det för den här gången.

Jag vet inte vad jag ska sysselsätta mig med idag.
Förutom en promenad före lunch.
Men det finns alltid något som behöver göras här hemma tycker jag.
Det gäller bara att jag har lust att göra det. 😀

Från det ena till det andra så får jag hela tiden en massa mejl om Bitcoin.
Kastar alltid mejlen eftersom jag aldrig varit intresserad.

Men nu har det börjat komma en hel flod av liknande mejl som säger att nu har de satt in Bit coins på mitt konto. Ett konto som dom har skapat åt mig.
Jag öppnar aldrig mejlen eftersom jag är rädd för virus, men det går inte att blockera dom heller.

Finns det någon som råkat ut för samma sak som kan tala om hur jag ska göra för att bli av med det här irriterande problemet?????
Tar tacksamt emot alla råd jag kan få.

Ha en bra dag nu.
kram


Kommentarer

  1. Här var det +20 i morse kl.07.00 och det är lite ovanligt för denna årstid. Men det gör ingenting alls om du frågar mig 😄.
    Peppar, peppar så får jag väldigt lite spam i min mail och det är jag väldigt glad för.
    Här blir det ingen fet pension heller när det blir dags, men enligt våra uträkningar ska vi klara oss då med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror ni är kloka som valde att flytta till Spanien. Det är ju lägre skatt där så man får mer kvar i plånboken har jag hört. Och sjukvården är visst gratis också. Kanonbra ju.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning