Söndagsblogg

Jag bloggar lite på en söndag idag. Det finns inte så mycket annat att göra här just nu. Regnet har vräkt ner ända sedan tidigt i morse. 

Veckan har varit bra. I fredags tog äldsta barnbarnet studenten. Så det har varit firande med middag och presenter och med familj och vänner.

Igår (lördag) tog vi en liten avskedsfika med familj som skulle tillbaka ner till Stockholm igen. Sen åkte dottern och jag och köpte lite blommor.

Hela dagen hade gått innan jag var hemma igen. Insåg att jag köpt alldeles för lite blommor. Måste köpa lite fler. Men det får vänta till nästa pension. Liksom allt annat har blommor blivit mycket dyrare. I alla fall här.

Vaknade tidigt i morse av att det lät som om någon knackade på. Det visade sig att det var regnet som slog mot mina fönster. Så nu vankar både katten och jag rastlöst av och an här inne och vet inte vad vi ska hitta på. Om det kunde bli ett litet uppehåll mellan skurarna så kunde vi passa på att ta lite frisk luft. Men regnet verkar hålla i sig.


Så vill jag ha frisk luft får jag nog klä på mig, ta paraplyet och ta en regnig promenad.

Men först blir det lunch. Så får vi se sen. 

Ha en skön söndag. Kram.

Kommentarer

  1. Hoppas regnet har upphört nu och att solen tittat fram hos dig igen.
    Ha en ny fin och bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja sommar och regn ..som de flesta somrar ...man får in och ut mellan skurarna eller som du tänker ..på med regnkläder och paraply ...här var det regn och sol om vartannat å regn även när de var sol haha ..hade fint å en fin vecka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning