Måndag/Tisdags blogg

Sommardagarna fortsätter i rask takt. Jag har Alex här om dagarna den här veckan ut. Precis som förra veckan. Vi har mysiga dagar tillsammans. Ibland blir jag oväntat ledig, som idag, när han är och leker hos någon av sina kompisar. 

Idag blir det en varm dag. Kl 7 i morse var det redan +25 grader i skuggan. Det här ska tydligen bli veckans varmaste dag, med +30 grader eller strax över här.

Jag får ta något kallt att dricka och fälla upp mitt parasoll så att jag kan njuta av sommarvädret.

 Det händer inte så mycket här. Inget utöver det vanliga i alla fall. Det ska man kanske vara glad för. Men jag har inte så mycket att skriva om.

Veckans positiva: Jag skulle få vänta 5 månader på mitt bostadsbidrag att bli klart. Det tog bara en månad! Vilken tur jag hade.

Veckans negativa: Min rygg har blivit sämre igen. Men inget jag ska klaga över här. Alla vet vi hur det är att ha besvär. Så det behöver jag inte säga mer om nu.

Jag hoppas att ni har en bra sommar var än ni är. 

Ha en fortsatt bra vecka. KRAMAR





Kommentarer

  1. Då får du bunkra upp med kall dricka under parasollet idag .
    Så skönt att de inte blev så lång väntan med bostadsbidraget. Mindre kul med en försämrad rygg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. varför skulle de bli lång väntan med bostadstillägget ??? har du gått över från sjukersättning till pension??...ja vi får vila i skuggan med kallt att dricka å ta hand om våra krämpor på bästa sätt ...hade fint

    SvaraRadera
  3. Nej jag har fortfarande sjukersättning, i ett år till. Men efter hyreshöjningen när jag sökte höjt bostadstillägg, meddelade försäkringskassan att de hade förseningar när det gällde handläggningen. Och att bostadstillägget skulle ta 20 veckor att få klart. Nu gick det på bara 4 veckor. Så jag hade tur. Ta hand om dig Blondie. =) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning