Måndagsbloggen

Tidig måndag morgon. Kl är bara 5.40. Nu när jag är pensionär har jag alltid svårt att sova länge. Det blir inga sovmorgnar här inte. Därför sitter jag redan här med mitt morgonkaffe.

Veckan som gick var bra. Men alldeles för varm. Flera dagar med +27 i skuggan. Trodde jag skulle avlida av värmeslag. Fläktarna gick på högvarv hela tiden och mörkläggning i de soliga fönstren. 

Frossade på iskall vattenmelon. Finns inget bättre än kall vattenmelon i värmen. Den svalkar verkligen.

Det blev inte mycket gjort i hettan. Bara det allra nödvändigaste. Men sen igår (söndag) kom en rejäl regnskur. Och då blev det så klart lite svalare. Kände mig äntligen som en människa igen. Så skönt. Veckan som börjar nu ska bli lite växlande här med både sol och regn. Och runt +20 grader. Typisk svensk sommar, men helt ok för mig.

Idag ska jag fylla på matförråden. Och så ska jag göra sånt som inte blev gjort förra veckan. Då strejkade jag ju i hettan. På onsdag kommer Alex som vanligt. På torsdag kommer Fanny, mitt barnbarn, hem från skolan på västkusten. Hon fick åka hem tidigare så hon kunde vara med på fredag. Då tar hennes storebror Viktor studenten. Det ska så klart firas. 

Sen till helgen ska jag iväg och köpa lite blommor till uteplatsen. Dottern ska följa med och komplettera lite till trädgården också. Så då får jag åka bil med henne och slipper bussen. Skönt.

Ja veckan är ganska inrutad redan, så här tidigt en måndag morgon. Men nu är kl 6 så nu är det dags att äta lite frukost.

Ha en jättebra vecka nu. KRAMAR





Kommentarer

  1. Låter som om du har en bra vecka framför dig .. .härligt när det rör på sig samt att det inte är så varmt ...hade fint

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning