Måndagsbloggen

Veckan som gått har varit lite jobbig vad det gäller vädret. Inte så mycket för att det både varit sol och regn. Utan för att det varit så himla kvavt hela tiden. Även när det varit mulet har det varit kvavt. Och i solen har det känts varmare än vad det brukar med de grader vi haft. Konstigt.



 Veckans första dagar var jag bara hemma och tog det lugnt. Tog mina promenader, satt ute med grannen, läste, satt vid datorn, skrotade runt och bara var. Skönt.

På onsdagen var jag faktiskt ute och tittade runt i lite affärer. Sökte idéer till presenter. Har ju födelsedagar som närmar sig med stormsteg. 

På torsdagen kom regnet tillbaka och vräkte ner. Trots det ihärdiga regnandet tog jag min promenad. Iklädd regnjacka och gummistövlar. Och med paraplyet också. Får ju inte slöa till. Har jag lovat mig själv att jag ska promenera varje dag så gör jag det. Vilket väder det än råkar vara.

När jag kom hem slutade det regna och blev soligt igen. Så hade jag väntat med promenaden en stund hade jag sluppit regnkläderna. Haha.

Resten av veckan var det lite varannan dags väder. Mulet och regn varannan dag och där emellan solsken igen.

Söndagen var den finaste dagen på flera dagar. Strålande sol och +24 grader ute. Precis lagom för mig. Jag vill helst inte ha det så mycket varmare. Satt ute och läste. Och njöt av det fina vädret.

Just nu läser jag en deckare av Sofie Sarenbrant. Den heter Skyddsängeln och är väldigt bra. Den kan jag rekommendera till lässugna som inte läst den redan. Jag lånade den på biblioteket.

Söndagen blev som sagt var en riktigt skön dag. En bra avslutning på en vecka som varit både lite plus och lite minus.

Idag ska jag inleda den nya veckan med att fixa födelsedagspresenter till mina två största barnbarn som fyller år nu i augusti.

Apropå det så är det ju augusti imorgon.
 


 Känns lite som om sommaren närmar sig sitt slut. Snart kommer den där perioden när man kan ana hösten i luften. Det känns alltid lite vemodigt när sommaren är slut.
Men vi är inte där riktigt än.

Och när jag tänker på augusti så tänker jag mest på kräftor och allt som hör till. Även om man kan äta kräftor året runt nu så är kräftskivor i augusti fortfarande speciella tycker jag. Som en infart till hösten nästan.

Hösten är ju en väldigt speciell tid. Skördetid. Man plockar bär och svamp.
Äppelträden dignar av frukt. Hela naturen skiftar i de mest sagolika färger.
Men än är det ett tag kvar så klart. Vi är som sagt var inte där än.

Det är dags att sluta svamla om allt som kommer in i mitt huvud. 
Och göra lite nytta istället.

Nu ska jag ta itu med den här måndagen. Och den nya veckan. Ha en fin vecka nu alla som tittar förbi min blogg.

KRAM 

Kommentarer

  1. Tråkigt med fram och tillbaka väder.
    Visst är augusti en skördemånad i alla fall när man bor i Sverige.
    Vi har också ett barnbarn som fyller nu i augusti.
    Ha en ny bra vecka nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen är alla presenter köpta. Första födelsedagen om en vecka och sedan nästa sex dagar senare. Puh.
      Kram

      Radera
  2. ja tänk hur olika man mår beroende på vädret ...tur de finns regnkläder ..ha en fin vecka

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen tur att det finns regnkläder. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning