Måndagsbloggen

Ibland beklagar jag mig över att det aldrig händer något. Livet rullar på i samma gamla vanliga spår. År ut och år in.

Jag gör ungefär samma saker, umgås med samma människor och har ungefär samma intressen. 

Visst låter det väl urtrist. Man kan ju bli deprimerad bara av att tänka på det. Inte var det så här jag trodde livet skulle bli.

Den enda som kan göra något åt det är ju jag själv. Jag kanske ska färga håret rosa. Åka på en solo semester någonstans. Gå med i en bokcirkel. Eller vad som helst som är totalt annorlunda för mig. Och tänker jag efter så är det ganska mycket som är okänt område för mig.

Livet behöver ju inte bli slappt och trist och helt utan utmaningar bara för att man gått i pension.


Än kan jag slå klackarna i taket och dansa på bordet om andan faller på.......tror jag. Kanske bäst att avstå från det. 😂😂😂

Men just nu är jag, som ni nog märker, ganska less på min vanliga vardags trall. Och längtar efter något nytt. Eftersom jag inte har någon som helst aning om vad det skulle kunna vara så får jag väl försöka prova mig fram.

Har inte en aning om vad jag ska börja med. 
Tar gärna emot tips om ni har tips på något man kan roa sig med på egen hand i denna trista vardag.

KRAM

Kommentarer

  1. Är det inte lite så det blir för alla? Livet blir vardag och går sin gilla gång. Gör samma saker, äter samma mat.... Om möjligheten finns, varför inte åka på någon utflykt eller någon stad i Europa. Eller kanske gå någon kurs och lära dig något nytt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bestämt att jag ska börja med att ta en Finlands kryssning.
      I augusti blir det. Sen ska jag göra slingor i håret. Och längre än dit har jag inte kommit än.
      Men det är på gång. Haha
      Kram

      Radera
  2. Tror vi alla har det lite så, att vi gör samma saker. Men jag ser inget trist i det utan gillar mitt liv som det är.
    Bokcirkel kanske skulle vara något, du som gillar att läsa böcker.
    Ha en fin och bra måndag nu.

    SvaraRadera
  3. Jag ska kolla på biblioteket. Dom brukar ha lite olika aktiviteter.
    Ha det bra du också Carin.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där och alla andra har full rulle varje dag! Men sen ska man inte underskatta en grå vardag, det är också värdefull på alla sätt och vis...
    KRAM från ett hett Öland & Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning