Måndagsbloggen.

God morgon alla glada. (Alla sura också förståss)

Nu är det måndag igen. Dags för ett litet blogg inlägg från mig. Veckan gick fort som vanligt. På tisdagen och onsdagen hade jag dotterns ena hund här. Det blev en del fixande inför det. Flytta kattmat skålarna och spärra för så kattlådan fick bli hundfri zon. Det gick bra. Min katt är inte så förtjust i hundar. Men dotterns hundar är stora och snälla och har katt själv hemma. Fast min katt valde att vara ute och stirrade lite surt på mig när jag ropade på henne, haha.



På torsdagen var jag och dottern iväg till vårt shoppingcenter här, Birsta. Strosade runt och snokade i affärer, fikade och glodde på allt folk. Nu märks det verkligen att det är semestertider. Det blåste och var mulet här så det var en perfekt dag att gå omkring i ett inomhuscentrum. Och jag passade på att köpa present till kommande födelsedag.

Fredagen tillbringade jag en stor del av dagen på biblioteket. Letade efter lite nytt att läsa. Kom hem med ett par nya böcker som jag inte börjat läsa riktigt än. 

Helgen tog jag det bara lugnt. Skrotade omkring hemma och gjorde inte många knop. Lördagen var fin men på söndagen regnade det. Det fullkomligt vräkte ner.

Men nu är det ny vecka. Måndag igen. Och idag blir det födelsedagsfirande för min dotter, som fyller 42. Det var till henne jag köpte present härom dagen.



Känns som en bra start på veckan med lite kalas. Och inget regn idag. Men av någon konstig anledning brukar det inte regna på dotterns födelsedag. Möjligtvis en kvälls skur någon gång. Men aldrig på dagen.

Hoppas solen lyser på er också. Och att ni har en härlig sommar där ni är.

Ha en finfin vecka nu. Kramar till er från mig.



Kommentarer

  1. En rätt bra vecka som du haft. Både med regn och solsken.
    Grattis till dottern och ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Jag hoppas du också har en fin början på den nya veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. dålig på att lämna några rader ...men går in å läser ..önskar dig en toppen bra slut på veckan

    SvaraRadera
  4. Ja juli rullar på som sagt! Grattis i efterskott till dottern och ha en mysig söndag nu...
    Kram från ett knökfullt Öland & Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning