Måndagsbloggen

Vad gör man en regnig måndag när det bara är 12 grader ute?

Man tvättar och städar. Och gör allt som är tråkigt som man vill slippa när solen och värmen kommer tillbaka igen.

  


 Funderade på att ta tåget ner till Stockholm och hälsa på min bästa vän. Men det kan jag lika gärna glömma. Det är riktigt kaos med tågen just nu tydligen. Det har jag sett på nyheterna förut, men igår fick jag höra av min brorsdotter om hennes Stockholmsresa. Hon åkte tidigt på morgonen och skulle varit framme vid 8. Men tåget var över 3 timmar försenat innan det ens kom. Och sen blev det ännu mer försenat under resans gång. Så innan dom var framme var klockan nästan 13. 5 timmar försenade!!!!

Sånt orkar jag inte med. Så jag stannar hemma. Det blir inga tågresor för mig under sommaren.

Jag får väl hitta på något annat att roa mig med. Göra små dagsutflykter här omkring. Vi har mycket vacker natur här. Och många fina "smultron ställen" att njuta av. Så det blir nog bra ändå.

Dessutom har jag laddat upp med 4 nya deckare att läsa. Så jag har läsning ett tag framöver.

Just nu är jag inne på svenska författare. Läste nyss en deckare av Samuel Karlsson. "Sommarmord" Den var bra. 

Och imorgon är det tisdag. Då får jag ett nytt nummer av Hemmets Journal i brevlådan. Prenumererar på den för korsordens skull. 

Börjar känna mig som jag tyckte att min mamma var.....GAMMAL!

Korsord och deckare, nu är det bara handarbetet som saknas. Men dit har jag inte kommit än. 😂😂😂

Nu ska jag återvända till tvättstugan, mitt måndagsjobb.

Ha en bra vecka. Hoppas ni får se lite sol mellan molnen och att ni slipper regn och rusk.

Vi "hörs" nästa måndag. KRAMAR



Kommentarer

  1. Dessa tåg de verkar aldrig fungera. Varken på sommaren eller vintern.
    Böcker är skoj men korsord är ingen höjdare för mig. I alla fall inte de svåraste. Då måste jag ha gubben till hjälp också. Han är mer en korsordsgubbe.
    Ha det bra i tvättstugan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvättstugan är alltid lika jobbigt. Särskilt nu när det är så varmt ute.
      Kram

      Radera
  2. Näe tåg vågar tusan åka. Om man inte har all tid i världen! Bra boktips, den ska jag låna. Sommardeckare gillas :)
    Kram från Titti & hett Öland

    SvaraRadera
  3. Kramar till dig i värmen också Titti.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning