Måndagsbloggen på en söndag

Tänk att jag hade helt glömt bort att det var Valborg! Fattar inte vad det är med mig. Men jag verkar ha svårt att komma ihåg helger jag inte firar. Haha. Kanske inte så konstigt egentligen.

Var iväg med dottern och barnbarnen och köpte nya skor igår. Hittade ett par supersköna sommarskor på Skopunkten för bara 300 kr. 

Det var då dottern började prata om vad dom skulle göra med barnen på Valborgsmässoaftonen. Annars hade jag väl kommit på det så småningom ändå. Men dottern skrattade gott åt min förvånade min.

Så ikväll ska brasorna tändas alltså. Som tur är har regnet slutat. Det hann ta med sig det mesta av snön som kommit. Och idag är det faktiskt soligt och +5 grader ute. Så det blir nog en bra valborg för alla som ska ut och se på eldarna.


Jag håller mig hemma. Vill inte alls stå och frysa vid någon brasa. Det har jag gjort så att det räcker när dottern var liten. Skönt att slippa sånt nu.

Veckan har som vanligt gått snabbt förbi. Har inte gjort så värst mycket. Förutom allt det gamla vanliga man gör så gott som varje dag. 

Jag var på vernissage på kulturmagasinet. Och beundrade målningar av de duktiga och otroligt begåvade bild eleverna från kulturskolan. Där min Fanny går en kväll i veckan. Var otroligt stolt över hennes 2 målningar som var med i utställningen. Men får gå tillbaka dit en gång till. För jag var så upptagen med att studera alla vackra målningar att jag glömde att fota. Naturligtvis vill jag ha foton på Fannys konstverk.

Ja det är det enda jag gjort den här veckan. Köpt nya skor och varit på Vernissage. Och så hann jag in på bibblan och låna en bok.

Hur har ni planerat att fira valborg? Om ni firar förståss. 


Jag gör som katten, spanar efter våren från köksfönstret innan jag vågar lita på att den verkligen är här.

Ha det bra nu. Kramar.

Kommentarer

  1. Här firas det inte Valborg som i Sverige. Så det blir nog en vanlig söndag bara här hemma hos oss.
    Klart du måste gå tillbaka och fota barnbarnets konstverk.
    Härligt när man hittar ett par skor som man gillar och till ett rimligt pris med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja nu när allt blivit så mycket dyrare här får man tänka på vad man handlar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja såna helger går förbi :) Jag vet. Vissa firar precis allting!! Ja frostiga nätter och kyliga vindar råder här på ön...våren är lite sen. Men den som väntar på något gott du vet.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har våren äntligen kommit hit. Gick på bara ett dygn känns det som.
      Så nu hoppas jag den stannar.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning