Måndagsbloggen firar påsk

Måndagsbloggen börjar med påsken den här gången. Ja det är ju i och för sig fortfarande påsk. Sista dagen på den här påskhelgen.

Fast i mitt huvud känns det som om det skulle vara vardag igen.

Skärtorsdagen handlade jag det sista inför påsken och fyllde barnbarnens små påskägg också. Fast äggen blir mindre ju större barnen blir så blir innehållet dyrare för varje år. Allt blir ju dyrare. Men det är lika roligt att se att barnen blir lika glada varje år.  

I vår familj slutar vi ge påskägg när barnen har slutat grundskolan.        Gått ut 9an alltså. Då är dom så stora, 16 år, så då får dom inga påskägg längre. Så från nästa påsk är det bara minstingen kvar att köpa ägg till. Mina andra barnbarn är båda för stora då.

Långfredag slöade jag här hemma och hade det lugnt och skönt. Gjorde inte så värst mycket. Inga ansträngningar alls. Laddade energi för påskafton. Då äter vi påskmiddag hos dottern.



Minstingen Alex, hade klätt ut sig till påskhare. Hade en liten korg med låtsas påskägg i också. Så himla gulligt.

Middagen var väldigt god, en påskbuffe' med allt möjligt gott. Som avslutades med kaffe och tårta. Magen stod i fyra hörn hela kvällen. Hiskeligt mätt men som tur var fick jag skjuts hem av dottern sen.

Söndagen, igår, återhämtade jag mig i min egen lilla vrå. Med att sitta ute i solen som gassade från en klarblå himmel. Pratade i telefonen med en väninna som bor i Stockholm. Dom skulle ha sin påskmiddag idag. Alla har sina egna traditioner. Men i mitt huvud är, som sagt var, påsken över nu. Fast det är annandag påsk kvar.



Hur ska jag tillbringa den här sista påsk dagen? Kanske ta en promenad. Just nu lyser solen så fint. Men mitt på dagen skulle vi tydligen få regn här. Det gäller att ta vara på de soltimmar man får den här årstiden.

Hur har er påskhelg varit? Bra, hoppas jag. Jag ska titta in på era bloggar innan jag loggar ut och gör mig redo för promenaden.

Sköt om er och ha det bra på alla sätt och vis. KRAMAR 

Kommentarer

  1. Vi skickade lite saker och godis förr hem till våra barnbarn när det var påsk. Men det blev jättedyrt att skicka hem paketen. Så nu svischar vi pengar till dem istället så får de köpa vad de vill för dem.
    Vår påskhelg har varit bra och vi är faktiskt bortbjudna till grannen idag, den sista påskdagen.
    Ha en fin röd måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren Carin. Uppskattar att få kommentarer. Inte bara anonyma läsare.
    Hoppas du har det fortsatt bra fast påsken är slut.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning