Måndagsbloggen hann njuta av våren lite.

Ännu en vecka gick snabbt förbi. Äntligen fick vi sol och värme. Det var +16 grader flera dagar i rad. Man kunde sitta ute utan jacka och bara njuta av vädret. Men naturligtvis kom bakslaget, som alltid med aprilvädret. Så nu har vi snö och bara +2 grader ute.

Jag hade en väldigt bra vecka. På måndagen satt jag ute i solen och njöt av vårvädret. Försökte läsa lite. Men det blev inte så mycket läsning. Blev så skönt att bara slöa i solen. Och prata lite med grannar som kom förbi.

Tisdagen satt jag vid datorn och gjorde månadens storhandling från Ica. Beställer alltid hemkörning när det är storhandling. Skönt att få hem allt utan att behöva släpa själv. Så nu har jag fulla förråd igen.

Under onsdagens promenad i sol och värme sprang jag på en f.d. granne som jag inte sett på länge. Kul. Vi gick och köpte oss varsin glass och satte oss på en parkbänk och surrade. Hade mycket att prata om. Så det tog en bra stund innan vi sa hejdå och gick åt varsitt håll. Alltid roligt med oväntade möten, av det trevliga slaget förståss. 

Torsdagen kom Fanny, mitt mellersta barnbarn, och åt middag som vanligt på torsdagar. Men den här torsdagen sov hon kvar hos mig. Mysigt.  I slutet av sommaren kommer hon att flytta. Till västkusten för att plugga till marinbiolog. Kommer att sakna henne och våra torsdagar jättemycket då. Har ju vant mig efter vår flera år gamla rutin med torsdagsmiddag.

Sen på fredag blev det avlösning av nattgäst. För då kom yngsta barnbarnet hit efter skolan. Då var det hans tur att sova hos mormor. Som vanligt blev det mycket lek och skoj. Och myskväll med chips och dip och masked singer på tv.

På lördag f.m. kom dottern för att hämta sin busunge. Hon hade lovat honom att  åka till Birsta. (köpcentrum) Jag följde med och kollade efter nya gardiner på Rusta. Hittade jättefina, ljuslila, som bara kostade 99 kr paret. Billigt och bra. Perfekt pris för mig eftersom jag har 2 fönster i varje rum här. Sedan tog jag bara det lugnt resten av lördagen. Gjorde pizza till middag och tittade på Netflix hela kvällen. Har äntligen kommit mig för med att titta på en serie min kompis tjatat om att jag ska se. Den är inte ny. Har funnits länge på Netflix.

Designated survivor med bl.a. Kiefer Sutherland. Jättebra serie. Vad dumt att jag väntade så länge med att se den. Nu sträcktittar jag, flera avsnitt åt gången.

Valde att avsluta veckan på söndag med att ta en tvätt och städdag. Välbehövligt när man har haft ett litet bustroll här. Dessutom snöade det hela dagen och kvällen. Våren hade inte en chans mot snömassorna som kom. Så nu är våren och dagarna i solen utan ytterkläder bara ett minne.

Nu ser det ut så här hos mig:




Jag hoppas ni har haft en bra vecka. Och att ni inte har samma busväder som vi har här. KRAMAR


Kommentarer

  1. Vilket bakslag i vädret. Det var bara en snabbvisit på det fina vårvädret alltså.
    Förstår att barnbarnet kommer att saknas. Då ni haft era torsdagar ihop med middag eller övernattning.
    Ha en ny bra vecka nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Idag, torsdag, har vi fortfarande snöblandat regn här. Så himla trist.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket snö!!! Här på ön knoppas det i syrenerna och snart står äppelträden i full blom...
    Bra tips där med serien du tittar på!
    Vårkram från Öland & Titti

    SvaraRadera
  4. Tack Titti. Snöandet har övergått i regn nu. Men vårkramar behövs verkligen. =)
    Tror jag flyttar till Öland snart. Så jag får njuta av våren.
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning