Vintern kom tillbaka

Idag är det riktigt vinterväder här hos oss i Sundsvall. Kanske hos er andra i södra Sverige också?  Snön vräker ner. Ska fortsätta att göra det till i natt tydligen.

Vädervarningar är utfärdade och det är inte så konstigt när man ser de här bilderna.



Den snömängd som kommer nu lär nog ligga kvar ett tag. Tyvärr. Det tar nog ett tag innan den tinar bort. Så nu blev det vinter mitt i alla vår förberedelser.

Det är måndag idag och en ny vecka. Jag har inga planer för den här veckan. Veckan är som ett helt oskrivet blad. Inte så ovanligt nu för tiden. Man är rätt van vid att det inte händer så mycket.

Det ska man kanske vara glad för. Så länge det inte händer något har man ju faktiskt inget att oroa sig över. Bra i dessa tider.

Det får snöa hur mycket det vill där ute. Jag har det varmt och skönt här inne. Dricker mitt kaffe och funderar över livet i största allmänhet. Småpratar lite med katten i brist på någon annan att prata med. Hihi.

Förmodligen betyder hennes jamande: "Låt mig vara ifred!!!" 



Och "Nej, jag vill inte ha fler godsaker" "Ta bort dom där!" Hahaha

Ha en bra måndag och håll er undan från snökaoset. Om ni kan. KRAM

Kommentarer

  1. Så trist när det blir ett sådant här bakslag i vädret.
    Ha det mysig och bra med kissekatten.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Hoppas allt är bra hos er också.
      Ni har det bra som slipper all snö. =)
      Kram

      Radera
  2. Det är snö här också. Riktigt klistrig blötsnö. Usch.
    Varit inne hela dagen. Går inte ut om jag inte måste i det här vädret.
    Vi hoppas på bättre väder imorgon.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Stannade också inne hela dagen igår. Här ligger snön kvar ganska
    tjockt. Men blött och slaskigt. Så jag får stanna inne idag också.
    Imorgon ska det bli sol. Då försvinner nog snön. Hoppas jag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning