Idag blev det vår

 En så underbar dag det blev idag. Solen skiner och himlen är lika molnfri som mitt goda humör.  Jag tog en promenad i vårvädret och bara njöt av att vara ute.

För första gången den här våren hittade jag vårblommor i mitt område. Äntligen.


Små scillor har vågat sig fram som en förtrupp för de andra vårblommorna. Jag tror att det är scilla men lite osäker. Blommar gör de i alla fall.

Inte bara vårvädret gör mig glad idag. Fick positiva besked om Alex gips också. Han fick ta bort det helt idag! Han var så glad att han hurrade när han ringde för att berätta. Han ska ta det lugnt. Inte klättra, hoppa eller springa de närmaste 4 veckorna. Men han kan gå som vanligt sa doktorn. 😀

Gud så skönt att den perioden är över för honom nu. Han har inte haft det lätt.

Jag handlade lite på vägen hem efter promenaden. Så nu behöver jag inte tänka på det under helgen. Jag ska sitta ute i solen med en bok och en kopp kaffe i helgen. För nu är våren äntligen här!

Ha en skön helg nu. Kramar


Kommentarer

  1. Jag har suttit ute och ätit lunch idag. Så skönt att äntligen kunna göra det igen.
    Bra att Alex fick slippa gipset nu. Förstår att det känns bra. Ha en trevlig helg nu. Njut av solen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Ha en solig och fin helg du också. Kram

      Radera
  2. å så skönt killen fick slippa gipset ..ha en fin helg i det fina vädret

    SvaraRadera
  3. Tack Blondie. Jag hoppas du och din dotter har en härlig
    helg tillsammans. Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt med lite vårväder som gör en toppenglad.
    Förstår om lillkillen jublade när gipset har åkt väck nu.
    Ha en skön och bra lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu börjar sjukgymnastik för att få benet i form.
      Kram

      Radera
  5. Ja VÅR här också! Den landade här i morse efter en iskall och blåsig fredag! Hoppas det håller i sig nu så att jag kan kasta in toppluvan och vinterjackan :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  6. Vi hade +15 grader här igår, lördag. Underbart.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen