Blötsnö och vaccin

En trött dag idag.  Det är grått ute. Snön som kom igår ligger kvar. Ser ut att vara riktigt blöt snö. Bara solen kunde visa sig så skulle snön nog försvinna ganska fort.



Det är inget väder jag går ut och promenerar i. Det blir halt och blött av slasket. Bättre att stanna inne i värmen en dag till.

Har fortfarande böcker kvar att läsa. Så det blir nog en stund i min sköna fåtölj lite senare idag. 

Min bror och hans fru har fått tid till vaccinering mot corona viruset. De har fått tid på olika hälsocentraler och olika veckor. Man får tydligen ta de tider man kan få. Man får inte välja. Svägerskan har tid redan imorgon. På en hälsocentral 6 mil från där de bor!! 6MIL!!!!!

 Min bror får vänta 8 dagar längre och hamnade på en hälsocentral bara 2 mil bort. Till saken hör att de har både en hälsocentral och ett sjukhus på närmare avstånd. Det gäller väl att vara först till kvarn för att få smidigare tider och platser.

Hoppas verkligen det inte blir så för mig när det blir min tur att boka tid. Jag har varken bil eller körkort och inga möjligheter att sitta och åka miltals för sprutan. Här uppe i norr har vi ju inte så bra kommunikationer heller. Det finns inte alltid en buss att hoppa på när det skulle behövas.

Ja det är bara att vänta och se. Jag tillhör grupp 3 och de håller fortfarande på att vaccinera grupp 2 här.


Hoppas jag har tur och får Jansens vaccin när det är min tur. För då behöver man ju bara en spruta. Det skulle vara skönt.

Blötsnö och Covid-19 vaccin. Det blev inte ett så värst muntert inlägg det här. Beklagar, ibland blir det så.

Ha en bra tisdag. Var rädda om er. KRAM

 

Kommentarer

  1. men åka iväg ..hur tänker de då sjukvården ..ja ja ofta får man ju bara göra som de säger man vet ju inte allt bakomliggande liksom ..här har jag inte alls hör talas om att folk behöver åka långt ..min äldsta var på sin vårdcentral och pappa på sin ..båda har fått pfizer...bara ont i armen i 2-3 dagar som biverkan ...fy för denna snön å blötan ..bara genomlida den hahaha ..snart är de vår igen
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tydligen beror det på hur många lediga tider de har. Och då matchas man mot alla
      vaccinationsplatser i regionen.
      Och kan man inte ta någon av tiderna som finns får man tydligen prova att
      boka tid igen senare.
      Ja jag hoppas att det här var den sista snön nu. Så vi äntligen kan få vår.
      Ha det bra.
      Kram

      Radera
  2. Min syster som bor i Sundsvalls trakten fick åka ända till Liden.
    Ca 5 mil enkel resa. Blir alltså 10 mil för första sprutan.
    När hon ska ha spruta 2 måste hon få den på samma hälsocentral hon fick spruta 1 på.
    Totalt 20 mol för att bli färdigvaccinerad. Vansinne!!!
    Jag tillhör grupp 3 precis som du. Så det tar nog en månad till minst.
    Innan det är dags för vår grupp.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och tydligen måste man ha koll på när det är dags själv.
      Man får logga in på 1177 vårdguiden och kolla lite då och då.
      Man får inget besked annars. Däremot får man tid för spruta nr 2 direkt
      när man tar den första.
      Så mycket krångel hit och dit. Men man är ju så illa tvungen om
      man vill få något skydd.
      Kram

      Radera
  3. Bättre att hålla sig inomhus när det är busväder ute.
    Så sjukt att behöva åka flera mil för att få ta vaccinet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Hur blir det för er i Spanien? Får ni vaccin i olika åldersgrupper också?
    Eller har ni redan fått vaccin?
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning