Radonmätning och stryktvätt

I Måndags skulle dom komma och sätta ut radonmätnings dosor här.
Nu är det Onsdag och dom har fortfarande inte kommit. Det måste hänt något så det blivit försenat.

Dosorna ska ligga här i 9 veckor sen innan de blir hämtade. Skönt att få mätningen gjord. Bor ju i ett väldigt gammalt hus. Så man vet ju inte hur värdena är. Mindre risk ju nyare huset är har jag läst någonstans. Huset jag bor i byggdes på 1880-talet.
Så nytt är det verkligen inte. =)

Idag ska jag ta hand om min stryktvätt, äntligen.
Tycker det är trist att stå och stryka, så jag har haft den liggande ett tag nu. Nu ska jag skärpa mig.

Annars har jag inga planer alls för den här dagen.
Imorgon ska jag träffa min dotter och ta en fika.
Hon hade fått lite ledig tid på f.m. Ja herrejösses, inte konstigt att jag oroar mig för henne med hennes stress schema.

Ha nu en riktigt bra Onsdag.


Kommentarer

  1. Det kanske är en spanjor som kommer och lämnar dosorna 😉då vet man aldrig när dom kommer. Strykning är så tråkigt tycker jag med. Jag stryker till plagget när jag ska ha det istället. Har ingen plats för någon liggande stryktvätt där vi bor nu.
    Ha en fin onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning