Idag står shopping på planeringen

Jag hade en jätteskön dag igår.
Tog det bara lugnt och gjorde inte något särskilt.
Lät dagen bara flyta på.
På e.m. kom Fanny(barnbarnet) och överraskade mig.
Hon hade fått sluta skolan en timme tidigare.
Så då hade vi en mysig stund med lite mellis fika och lite spel och många glada skratt som vanligt.

Idag ska jag ta mig iväg till Jysk och köpa rullgardiner.
De gamla var någon billig variant från IKEA som inte dög mycket till.
Så dom har jag tagit ner och nu ska jag sätta upp nya i 3 fönster.

Tulpanerna jag fick av dottern för en vecka sedan har slagit ut helt, som de gör innan de vissnar ner.
Dom är så fina nu, ser ut som små parasoller där de står.

Jag ska köpa nya blommor när jag är ute och handlar idag.
Det är så fint att ha lite snitt blommor i vaser som kan lysa upp den mörka vintern.

Eftersom jag ska ut och ränna vill jag ha en enkel middag och slippa stå vid spisen när jag kommer hem.
Jag har förberett en potatissallad och ställt i kylen så köper jag lite rostbiff med mig sen.
Nu är det dags att logga ut så jag kommer iväg på mina ärenden.
Ha en bra dag, hoppas solen skiner på er. =)


Kommentarer

  1. Blev ju en strålande dag igår. Hoppas du hittar bra rullgardiner på Jysk nu. Skönt att ha middagen klar när man kommer hem också.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning