Motion


Nej, riktigt så elak är jag inte.
Jag försöker motionera på mitt eget lilla sätt.
Genom att ta promenader när det fungerar.
Tyvärr blir det inte så mycket som jag skulle vilja.
Ibland beroende på lathet det ska jag erkänna.
Men också beroende på min rygg och mina knän.
Har problem med att min kropp inte orkar så mycket.
Det är därför jag är förtidspensionerad.

Så idag när vi återigen har en vacker och solig dag här och jag skulle vilja gå ut och ta en promenad.
Så går det tyvärr inte, för jag har fortfarande värk efter besöket på Ikea på Måndagen.
Det är så frustrerande när kroppen inte lyder, inte vill det hjärnan så gärna vill.

Jag brukar inte prata så mycket om mina fysiska problem. Vill inte vara gnällig. Och försöker att fokusera på allt positivt i livet istället.
Men just idag har jag en jobbig dag då jag har svårt att vara mitt vanliga glada jag.

Vissa dagar blir det bara så.
Men imorgon är det säkert en bättre dag på alla sätt.

Kommentarer

  1. Nu var mitt skämt igår på ditt inlägg inte illa menat. För att ha värk i kroppen och leder är inget man önskar sin värsta fiende. Ha en bra onsdag och hoppas värken ger med sig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nej jag uppfattade det som ett skämt. Det var inte det som föranledde dagens inlägg. Inte alls. Bara att jag har en jobbig dag. Hade inget alls med dig att göra. Kram på dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning