Veckan har börjat bra

Början av veckan har varit lugn och skön.
Jag har bara varit hemma och pysslat och tagit det väldigt lugnt.
Vilket var precis vad jag behövde efter att ha varit med barnbarn och djur helgen innan.
För även fast det alltid är roligt att umgås med barnen så ska jag inte sticka under stol med att jag blir väldigt trött.
Det har väl med åldern att göra antar jag.

Här är det väldigt höstlikt nu.
Sol och regn om vartannat men ändå varmt ute.
Löven börjar skifta färg och rönnbären mognar.
Det är lite svårt att klä sig rätt nu.
På morgonen är det mulet och lite småkyligt.
Så då vill man ha långärmat och en skön jacka.
Sen på dagen kommer solen fram.
Och rätt som det är har det blivit +18 grader och man vill bara slita av sig alla kläder.
Svettigt värre innan man kommer hem och kan byta om.
 Och när du bytt om då regnar det igen.

Imorgon ska jag först iväg till ett vackert friluftsområde med en kompis.
Vi ska röra på oss lite och sen ska vi båda iväg på middag tillsammans.
På torsdag ska jag till Hudiksvall igen.
Jag hoppas det är bättre väder än när jag var där sist.
Det ska bli mysigt att strosa runt lite och äta en god lunch någonstans.

Resten av veckan är inte något inplanerat, inte än iallafall.
Men man vet aldrig vad som kan dyka upp.

Kommentarer

  1. Visst kan det vara intensivt när man har barnbarnen. Jobbigt när vädret är sådär så man inte vet hur man ska klä sig.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen