Steg för steg

Jaha, då var det Fredag igen.
Vaknade faktiskt upp till en ljuvlig kaffedoft i morse.
Har plockat fram min gamla hederliga kaffebryggare igen, som man kan tima så kaffet är klart en viss tid.

 Min rygg känns bra nu efter att jag vilat ett par dagar.
 Så jag har vågat mig på att boka tvättstugan idag. Ute är det grått och det känns att regnet ligger i luften.
Men fast det är höstrusk väder är det ändå 13 plus ute. Skönt i och för sig men väldigt annorlunda mot för hur det brukar vara.

Jag och svägerskan pratade om det här med stegräknare igår.
Vi har båda haft olika sorter förr som antingen inte fungerat så bra eller som slutat fungera.
Iallafall kom vi in på frågan om hur många steg man går  om dagen om man bara är hemma och gör hushållssysslor.
Tänkte det kunde vara kul att ta reda på det.
Så jag laddade ner en app till mobilen.
Idag ska jag kolla upp hur många steg det blir på en dag.
Inte så värst många tror jag men min svägerska tror det blir många ändå.
Vi får se i morgon hur många steg jag fick ihop på att bara vara hemma.
Nu har räknandet iallafall börjat, steg för steg.



Kommentarer

  1. Man traskar rätt mycket utan att man vet om det. Så jag tror det blir många vardagssteg.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning