Helgen är visst slut......suck.

Jaha, så var Måndagen här......redan.
Ja, ja, jag ska inte klaga, inte alls.
Har bara haft en så skön helg att jag önskar att jag hade kunnat förlänga den.
Jag har varit hela helgen i min brors hus på landet.
Tagit långa härliga skogspromenader.
Grillat och suttit ute och ätit och njutit av solen till långt in på kvällen.
Tillbringade en eftermiddag hos min brorsdotter och hennes man också.
Dom bor så vackert med havet precis utanför dörren.
Så helgen var precis allt det där en helg ska vara.
Avkopplande och skön med trevligt sällskap och god mat.
Den här dagen har också varit bra. (Fast det är Måndag)
Jag har umgåtts med min dotter och minsta barnbarnet hela dagen.
De stora barnen var i skolan och svärsonen var i skogen, för nu har älgjakten dragit igång här.
Det var premiär för den idag.
Nu är det dags att börja tänka på vad jag ska göra till middag idag.
Efter att ha ätit så mycket gott under helgen föredrar jag nog något enklare idag.
Får väl se vad det blir när jag gått igenom matförrådet.




Kommentarer

  1. En underbar och härlig helg låter det som du har haft. Men som vanligt rusar dagarna förbi en.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen