Vart tar tiden vägen

Gårdagen flög snabbt förbi, fattar inte vart tiden tar vägen.
Jag hade en skön hemmadag iallafall.
Hade tillräckligt med energi för att ägna mig åt lite städning här hemma.
Och så gjorde jag i ordning min nya kyl.
Den är så stor att det som gjorde att förra kylen såg full ut, knappt fyller upp mer än en tredjedel av den.
Får ge mig ut och handla hem lite mer att fylla den med.
Sen kokade jag ärtsoppa, utan fläsk, med morötter och gul lök i.
Den var jättegod, soppan på bilden ser också god ut. Men bilden har jag lånat från nätet.
När jag var klar med allt satte jag mig med min nya bok.

 Förstår inte varför, men jag har så svårt att komma in i den här boken.
Har läst hans andra böcker förut som jag gillat.
Men den här har jag så svårt att ens komma igenom det första kapitlet.
Till slut gav jag helt enkelt upp försöket.
La ifrån mig boken och spenderade resten av eftermiddagen med att titta på serier på HBO istället.
Så dagen blev precis så bra som jag hade tänkt mig.
Nu får vi se hur den här dagen utvecklar sig.

Kommentarer

  1. Så skönt att dagen flöt på bra. Ibland har jag också svår med vissa böcker.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ärtsoppa utan fläsk och punsch är ingen riktig ärtsoppa!
    Dessutom skall den ätas på torsdagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är så det brukar vara. Men jag gör den middag jag är sugen på. Oavsett veckodag. =)))

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen