Ny vecka igen

God morgon på er som kikar in här på bloggen.
Har inte skrivit på några dagar nu.
Tiden bara försvann så fort att jag inte riktigt hann med.
Men nu är det en ny vecka och nu är jag här igen.

Den här veckan är än så länge helt oplanerad.
Vilket känns väldigt skönt.
Nästa vecka däremot är redan fulltecknad.

Igår fick jag hem min nya kyl och frys.
Det känns såååå lyxigt med en stor kyl o frys.
Ska roa mig med att göra i ordning kylen idag.
Hann bara med frysen igår.

Kan tyvärr inte ta några bilder och visa er det nya tillskottet till mitt kök.
För min mobil har gått till elektronik himlen.
Går inte att fixa den längre.
Har en dåligt fungerande gammal mobil, som jag som tur är hade sparat i en låda, som tillfällig lösning.
Tills jag får se om jag har råd att köpa en ny mobil.
Vilket jag alltså inte har just nu.
Men jag hittade den här bilden på nätet som ser ut ungefär som kylen/frysen jag har nu.
Fast mitt är ännu finare, lite mera välvt och utan synliga handtag.

Förutom att njuta av min nya kyl/frys ska jag koka soppa idag.
Det är riktigt kallt ute och då passar det med soppa till middag.
Sen blir det väl tid över att sätta sig med en kopp te och läsa en stund.
En riktigt skön Måndag ska jag starta den nya veckan med.

Jag hoppas att du också får en bra start på nya veckan.
 



Kommentarer

  1. Så kul med en ny kyl och frys, men inte lika kul att din mobil pajat. Fy så kallt du har det, har sett på nyheterna också. Vi ska snart till Sverige en sväng, så det är väl bara att plocka fram vinterkläderna. Ha en fin måndag med kylfix och allt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning