Lugnet efter stormen

Stormen verkar ha dragit förbi.
Det blåser fortfarande ganska kraftiga vindar.
Men just nu snöar det inte längre.
Vi ska eventuellt få mer snö under dagen men inte i närheten av den mängd vi fick igår.
                    Bild från Sundsvalls tidning

Det är fortfarande svårt med framkomligheten på vägarna eftersom man inte haft en chans att hinna röja all snö efter stormen.
De större vägarna prioriteras väl antar jag.
Tågtrafiken är fortfarande inställd men vissa bussar går med lite improviserade tidtabeller. 
Skolorna skulle öppna igen i mån av möjlighet att ta sig dit, för personal och elever.
Ja det är inte riktigt som vanligt än, men det börjar så sakteliga återgå  till det normala.
Fast just nu känns det att det går lite på sparlåga.

Jag har tagit fram köttfärs ur frysen till middagen.
Men vad det ska bli av den har jag inte bestämt än.


Jag har tre kandidater, köttfärslimpa, köttbullar eller köttfärssås.
Tror det blir en köttfärslimpa, det var länge sedan.

Ja så ser min fredag ut, sitta inne och stirra på snökaos utanför medans jag tröstar mig med något gott att äta.
Och hoppas att jag kan ta mig ut imorgon.
Inte alltför illa alltså.

Ha nu en bra Fredag och unna er något gott.
 
 

Kommentarer

  1. Såg på gomorron-tv:n om eländet som ni har där uppe i landet. Här har det också tagits fram köttfärs, men vi ska ha tacos utan tackokrydda. Ha en bra fredag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skönt när man kan vara inne och har mat och värme så man klarar sig! Tänk vad det är spinnande med väder ibland! Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning