Lite skratt

Ny dag, ny vecka.
Inleder den här veckan med en förkylning.
Ont i halsen men annars är det prima liv.
-21 här just nu och solen lyser på det 110 cm tjocka snötäcket vi har här nu, efter stormen.
En vacker men kall dag alltså.

Hittade något roligt på Expressen på nätet i morse. 
Kolla in det här och försök hålla er för skratt om ni kan.

Roligaste klagomålen på Tripadvisor

Här är några av de allra roligaste klagomålen.
1. Irritation i Centralamerika
“Staden skulle ligga bredvid en vulkan, men vi åkte dit och det fanns ingen lava. Jag är ganska säker på att det bara var ett berg.”
2. Bronx zoo borde vara roligare
“Djuren på zoo såg väldigt ledsna ut och fick våra barn att börja gråta. Kan de inte lära djuren att le?”
3. Vilse i Spanien
“Gatuskyltarna var inte på engelska. Jag kan inte begripa hur någon kan hitta här.”
4. Störande kluckande
“Jag tog den här kryssningen runt Medelhavet, men vattnet lät så mycket att jag inte kunde sova.”
5. Indisk mat för nybörjare
“Till min fasa serverade alla restauranger mat med curry. Jag tycker inte om stark mat.”
6. Man kanske inte ska mäta sig med de största
“Elefanterna vi så på vår smekmånadsresa var uppenbart upphetsade, vilket gjorde min fru upprörd och fick mig att känna mig otillräcklig.”
7. Kulturkrock på spanska stränder
“Kvinnor solade topless på stränderna och min make tillbringade hela dagen med att titta på dem.”
8. Uppenbarligen inte helt utfiskat längs italienska kusten
“Ingen berättade att det fanns fisk i vattnet. Barnen blev överraskade och upprörda.”
9. Vissa saker borde vara uppenbara, även i Turkiet
“Det fanns ingen information om att man inte ska åka med varmluftsballongen om man är höjdrädd.”
10. Vad tror du en thailändsk strand består av?
“Stranden var alldeles för sandig. Jag fick sand i kläderna det var svårt att få bort den från huden.”
11. Konstiga rum de har i Portugal
“Vår enrummare var mycket mindre än grannens tvårummare”
12. Ja, Spanien är ganska poppis – faktiskt
“Det var alldeles för många utlänningar och alla pratade bara spanska.”
Av Krister Berntsson
alltomresor@expressen.se

 Inte helt fel att få börja den nya veckan med lite skratt. =)
Ha en riktigt bra dag nu.

Kommentarer

  1. Inte kul med en förkylning som är på G. Hua, så kallt du har det. Vi har +10 och mulet, och det tycker jag är kallt 😉. Inte kan väl folk ha sagt och klagat så konstiga saker.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning